luvcatz

Alla inlägg den 4 november 2012

Av luvcatz - 4 november 2012 10:05

Vacker söndag morgon! Fint att komma upp i ottan o se dagen gry... Gårdagen var fin med ett besök på kyrkogården o tända ett ljus.... tänk att folk verkligen vallfärdar till kyrkogårdar på allhelgonadagen o tänker på dem som en gång varit mitt ibland oss och älskat, skrattat o levt. Jag tycker att det är en bra dag för alla, att stanna upp o ändå vara tacksam för livet, trots dess upp och nedgångar. Livet är ínte en dans på rosor, vem skulle lära sig något eller ens uppskatta livet om man inte hade med och motgångar?


Har varit sjukt upptagen, inte stannat upp och skrivit av mig på bloggen... det är ju här jag ska ladda ur!!


Har lärt upp min tillfällige ersättare på jobbet som ska vara jag under tiden som jag går in i ett projekt på heltid. Hade kickoff i måndags och projektdeltagare från alla orter träffades, det blev en rivstart. Efter info till övriga på avdelningen kom alla frågor och funderingar, vad innebär det för oss i framtiden? Ja vi ska jobba in ett nytt system, det är inte gjort i en handvändning, det kommer att ta flera år och måste göras i prioriterade etapper.... Många pusselbitar ska läggas och jag har inte svaren nu, men ska ta fram dem med hjälp av er under denna process..... Många oroliga medarbetare - Ni måste låta oss påbörja projektet så vi kan ge er svaren, ok?


I onsdags fick jag lite aha-upplevelser på hälsokursen, vi talade om kost o näringslära. Jag får i mig mer socker än jag trott... ny grundregel för mig - det som smakar sött och gott - det är socker, ta mindre av det eller byt ut mot nyttigare alternativ, det är små förändringar som kan göra skillnad och ge en varaktig förändring. Fysträningen denna vecka var bodypump, wow det gillade jag, ska kanske gå på det igen, ett litet steg i hälsans tecken, - me like.   


Höstlov - ungdomarna har haft lov o stämningen hemma har varit soft. Min försfödde hade halkkörning o kom hem glad o nöjd efter att ha fått sladda lite, nu kan det inte vara långt kvar till att han har lappen i hand. Min amerikanska student har efterlyst lite mer halloween stämning, tänk bara hur det är hemma i Florida nu :) Jag letade efter en "lagom" stor pumpa som jag tänkte karva ur o göra till lykta, göra paj av och rosta kärnorna... men hittade ingen, orkade inte köpa en jättestor "det enda jag hittade i sista minuten", så det blev så att han klistrade upp bilder på glada pumpor o bakade härligt goda orangea cupcakes med choklad i. En svensk halloween, dvs nada-american way. Han e nöjd ändå, han är ju i Sverige för att ta del av vår kultur o lära sig svenska :) Det känns som att de ändå har haft bra lov och de varit ute på egna äventyr på div. halloween-fester med vänner. Hallå - vem orkar ha en morsa släpandes efter sig.... Så jag har jobbat sent o släppt ansvaret på middag o städning till dem, för en vecka, funkade bra.

Älsklingen har varit helt slut, började nytt jobb och jag förstår hur det går runt i huvudet med nya namn, platser och rutiner, känns dock bra mellan oss. En dag i taget!


Sandy -  e namnet på orkanen som drabbat NY, kan hon påverka presidentvalet? Vi har talat om det en del vid middsgsbordet, valet är närstående, på onsdag morgon borde vi ha svaret på vem som ska leda det stora landet i väst fyra år framåt.


Hjärtat i down under har högsommar, går i skoluniform i fyrtio graders värme. Hon älskar det   Inte uniformen men värmen. Jag är en stolt mor, tänk att det går så bra för lillskruttan. Nu ska jag äntligen boka resan till att åka dit i april -13, det kostar en slant o kräver planering. Vi e en grupp på fyra som ska åka till Australien i vår, vi får sällskap av varandra på den långa resan och kommer att ha jättekul. Hjärtat har terminsbryt och blir ledig två veckor i april och jag tänker mig att vi kan resa runt lite tillsammans, sen kan vi se och uppleva hennes vardag i Sydney i ett par veckor när hon börjar skolan igen. Härligt att ha något så stort att se fram emot. Vi fyra som åker - Min fina vän har en son som bor där, hon ska bli farmor för första gången o åker givetvis ner för att få träffa det nya livet, min kusin som levt sina första år på jorden i Queensland, har varit där flera gånger o missar inte en chans till att åka dit i vänners lag, min älskling, - älskar hjärtat och vill se hur hon har det, samt har en moster där som han inte träffat sen han var en tvärhand hög. Tänk att man kan ha band till ett land på andra sidan jorden, livet är en ständig vandring, hitta tråden och tappa den, mening, syften och mål går hand i hand, ta vara på det, i med o i motgång//fridens


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards