luvcatz

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Vill resa till sooolen #Resia

Av luvcatz - 28 februari 2014 23:10

Det är lagom ett år sen jag  började packa för resan till Down Under.... Tiden går juh så fort, har många goa minnen från den resan. Fem veckor på den kontinenten gick undan. Träffade så fina människor som jag har kontakt med flera gånger i månaden. Tänker b.l.a på mästaren som lärde min förstfödde att spela didgeridoo. De träffades på ett ställe som heter "the whispering wall" det är en stor damm o vid muren på ena sidan kan man stå o viska o ljudet fortplantar sig ca hundra meter bort till andra sidan, där satt min son o spela på sin ockarina o Willy han härmade ljuden på diggeridoon - vilket möte, så otroligt häftigt minne - o garanterat vänner för livet. Willy kommer att komma till oss i sommar. Han é en skön kille som lever outback o blev som ung adopterad o accepterad av aboriginer, hans berättelser om aborginisk historia o seder tog andan ur oss. Hans kamp för delfiner o hans musikskapande är något särskilt. Ni kan alla kolla in han på fejjan, se själva på Willys profil. 


Längar ut i världen igen, nästa drömresmål är faktiskt Vietnam. Tänk er södra halvklotet, månen är vänd åt fel håll innan han blir full, vintergatan - är den största revan i himlen jag någonsin sett o southern cross, stjärnkorset som vi inte kan se - fast vi har ju polstjärnan o midnattssol - det e lite exotiskt för de som kommer upp hit.


Vår vän Willy från Adelaide - vi fick en egen konsert när vi var i Barossa Valley, gissa vad han spela för mig? - Men at works "Down Under" förstås :)

 


Surfade in på Resia o blev juh helt sjuk. Längtar så ut i världen igen. Det har blivit både kortisar o långisar under mitt liv. Jag bodde i Manhattan Beach, CA,  åren 90-91. Jag var nyligen fyllda 19 o drog iväg för att jobba som au-pair. Det var väl ett av de bästa åren i mitt liv. Jag hade hand om två busfrön som hette Bryce o Beau o mötte fantastiska tjejor o killar o såg allt från stränder till nattklubbar, Universal studios, Disney world - var ända upp till Utah för att åka skidor. Vägen dit gick genom Las Vegas, åkte Pacific coast highway, var ner till Blythe i Arizona o simmade o åkte vattenskidor i Colorado river. Jeeez, vad det är dags för långtrippar igen.

Har juh haft utbytesstudenter från Australien, USA - Florida o Alaska, o en tjej som är i vår stad nu är från Californien. Har även inbjudan till Brazilien, Caruaru hos sötaste lilla E som talade portugisiska o engelska när hon bodde med oss   

Resor berikar mitt liv, de kulturella och kulinariska upplevelser man får bär man med sig - de upplevelserna är värda så mycket mer än allt materiellt i världen. Jag har ett genuint intresse för människan o kan inte stilla nyfikenheten om nya kulturer eller möten. Man berikar sinnena något så härligt mycket.


#ResiaBeskriv din drömresa

 

Vietnam o Kambodja känns som ett exotiskt mål som jag é sugen att besöka. Visst, det är en enpartistat, med endast kommunistparti, det är begränsade press och -yttrandefrihet men jösses vilken historia o vilket landskap! Jag hörde av vännor i Australien att de hellre åker till Vietnam på sina semestrar före Thailand. De menade att Thai var så exploaterat o sönderturistat. Det vackra genuina folket o naturen, djungeln o stränderna finns i Vietnam. Dessutom äre fortfarande billigare där. Eftersom det är begränsat med press från Vietnam så vet jag inte så mycket om landet. Det väcker min nyfikenhet o därför måste jag bara åka dit. Vad sägs - resesällskap sökes, har börjat spara för nästa livserfarenhet     Skulle man åka i lågsäsong, april - maj, typ de börjar ju få lite vinter o vi tycker det är högsommar, då kommer man dit o hem för dryga 6 000 sek - inte illa alls.//luvcatz


Kolla in bilder jag hittat på gogle pictures Vietnam - äre inte helt fantastiskt?

 

             

 
 
natalia

natalia

1 mars 2014 00:42

svar: Ja Vietnam skulle jag nog också velat resa till :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

1 mars 2014 01:02

Visst verkar det vara ett paradis :-)

 
natalia

natalia

1 mars 2014 01:14

Hej! Jag har en omröstning på bloggen så om du går in på min blogg och tittar till höger så hittar du den! :D
Gå gärna in och rösta, tack på förhand.
kram<3

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

1 mars 2014 01:20

Ok I will ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards