luvcatz

Alla inlägg den 19 februari 2014

Av luvcatz - 19 februari 2014 21:04

Haha, härligt, Vidare till finalen från deltävling tre gick  Ace Wilder – Busy doin' nothin o Oscar Zia – Yes we can

Vidare till andra chansen gick Outtrigger – Echo o State of Drama – All we are hade inte många rätt, hade satsat på State of drama till finalen juh   Hur ska detta sluta? Vill ni ha bättre tips än mina kan ni se oddsen här

 

På lördag äre dags igen på scen står:

 

1. Alcazar – Blame It On The Disco
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger och Hamed Pirouzpanah
2. I.D.A – Fight Me If You Dare
Låtskrivare: Albin Nicklasson, Lousie Frick Sveen och Nicklas Laine
3. Janet Leon – Hollow 
Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm och Louise Winter
4. Ammotrack – Raise Your Hands 
Låtskrivare: Jari Kujansuu, Mikael de Bruin, Thomas ”Plec” Johansson och Calle Kindbom
5. Josef Johansson – Hela natten 
Låtskrivare: Josef Johansson, Peo Thyrén, Peter Boström, Jonas Lundblad och Thomas G:son
6. Linda Bengtzing – Ta mig

Låtskrivare: Nicke Borg och Jojo Borg Larsson
7. Ellinore Holmer – En himmelsk sång
Låtskrivare: Ellinor Holmer, Åsa Schmalenbach, Vanna Rosenberg, Josefina Sanner, Amir Aly och Henrik Wikström
8. Anton Ewald – Natural

Låtskrivare: John Lundvik

 

Minns ni detta bidrag från 2011 - mycket bra låt//luvcatz

 

Av luvcatz - 19 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Berätta om ett härligt minne kopplat till musik"

Oj, vilket av dem ska vi ta?   Det måste vara från det jag var typ fyra fem år o sjöng Bealtes för full hals med min bästis som e född samma dag o samma år. Vi sjöng  "tjo lattjo jee jee jeee tjolattjo jee jee jee tjolattjo jee jee jee jee" flera dar sjäng vi i våra hopprep o lekte popstjärnor, imiterade engelska, kunde ju inte ett endaste ord. Det tog några år faktist innan vi kom på vad man skulle sjunga istället....  Min bästis flyttade tillbaka med sin familj till Finland när vi var 16 år, vi håller fortfarande kontakt, vi födde våra förstfödde samma år, vi ses så ofta vi kan o vi har alltid musiken gemensamt. Hon har varit ute på karaoke turné o jag har spelat i revyer...... Vilken é låten - kolla om du gissade rätt, den kommer här//luvcatz

 

 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards