luvcatz

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

#Schlagerskrällen

Av luvcatz - 2 februari 2014 10:31

Ellen Benediktson drog vidare till final bara sådär..... Vilken grej, så härlig röst o fin låt o kom från ingenstans (känns det som) ihop med förra årets tvåa Yohio. Det ryktades om att han inte syntes till så mycket på efterfesten, det skapar efterfrågan om Yohio som person - Bra jobbat. Nytt team som programledare i år, Nour El-Refai och Anders Jansson väckte känslor hos tittarna. Alla gillade inte SVT:s humorsatsning. Heeeey, ta det för vad det är, det är en #folkfest juh. Stäng av teven om det inte passar....

 

Min favorit Linus Svenning kom med till andra chansen, han tog emot beskedet väldigt ödmjukt tycker jag. Veteranen Helena Paparizou ska också få en andra chans, o ärligt - andra chansen deltagare kan mycket väl nypa hem vinsten när det väl gäller i finalen   Helena kan nog visa var skåpet ska stå!

 

 

 

På twitter sändes härliga kommentarer, #melfest, hehe andras åsikter om programmet, bidragen, programledarna o efterfesten. Jupp, igår var bara början, #melodifestival 2014 har äntligen sprakat igång i var hens #folkhem! Givetvis finns det människor som klagar på finalisterna öppet redan nu, men visst är det folket som röstar.... Gör det ni med så kan det bara bli bättre. Kolla in oddsen, ser ut som att "the Refreshments" ligger bra till nästa lördag. Martin "med rösten" Stenmarck är oxå med - härligt, längtar redan//luvcatz

 

Ni ser oddsen här: http://www.braodds.com/melodifestivalen/


Lördag 8 feb deltävling två, Linköping Cloetta Center

 

JEM – Love Trigger

Låtskrivare: Peter Boström, Julimar ”J-Son” Santos och Thomas G:son

The Refreshments – Hallelujah
Låtskrivare: Joakim Arnell

Manda – Glow

Låtskrivare: Charlie Mason, Joy Deb, Linnea Deb och Melanie Wehbe 

Panetoz – Efter solsken
Låtskrivare :Daniel Nzinga, Pa Modou Badjie, Johan Hirvi, Njol Badjie och Nebeyu Baheru

Pink Pistols – I Am Somebody
Låtskrivare: Susie Päivärinta, Nestor Geli, Diztord, Joakim Törnqvist och Frost Per Hed

Sanna Nielsen – Undo
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger och hamed ”K-One” Pirouzpanah

Little Great Things – Set Yourself Free
Låtskrivare: Charlie Grönvall, Cristoffer Wernqvist, Felix Grönvall och Adam Dahlström

Martin Stenmarck – När änglarna går hem
Låtskrivare: Martin Stenmarck, Alexander Bard, Andreas Öhrn och Peter Boström

 
 
Ingen bild

Bea

2 februari 2014 15:34

Bra att få lite uppdatering. Vår kväll slutade med TV-spel för grabben eftersom jag ändå satt vid datorn...
Å vet du vad vi gjort idag?
Köpt en ny liten platt-TV till sonen, hans var rysligt gammal, en tjock-TV. Vem har inspirerat oss till det, månn tro?
Ha en forts fin söndag! =)
Här i Karlstad lyser sola så glatt!!! :-)

luvcatz

2 februari 2014 16:26

Haha, härligt :-)

Lyllos er som har sol, här ere disigt :/

Kram kram

 
Ida

Ida

2 februari 2014 19:42

Jag håller med dig! Det var dock ganska dåligt startfält i allmänhet tyckte jag. Men hoppas det blir bättre.

SV: Ja gör det. Du får gärna låna den, om det går. Kan vara så att jag har klickskydd på den, men isf får du länken till bilden istället, om det är så. :)

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

luvcatz

2 februari 2014 20:10

Ja, klart det blir bättre, var ju bara första deltävlingen :)

Gött :-)

 
Annie

Annie

3 februari 2014 09:05

Jag kollade också på mello i lördags, tyckte också att ellen hade en jättefin röst, hon kunde verkligen sjunga! :-)
Kul att höra om din lördag ;-)

Ha en fin måndag ;-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

luvcatz

3 februari 2014 09:25

Tack desamma :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards