luvcatz

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Ett o Två o Tre...

Av luvcatz - 10 mars 2013 18:57

Najs, snart dags för nedräkning. Oz väntar i slutet på mars. Har inte hunnit tänka på allt praktiskt men pass, visum och försäkringspapper från hemförsäkringen ligger ihop med biljetterna och denna vecka ska vi ordna med papper från försäkringskassan om man skulle bli sjuk eller råka ut för något down under.


Mycket att slutföra sista tiden med både jobb, hobbies och hemma. Gud jag är helt slut o trött, nästan håglös eller bara vårtrött. Jag e trött på allt o alla, känner ingen glädje för något och jag vet att jag måste ta o göra något åt alla energitjuvar omkring mig. Fast inte än, jag väntar till jag kommer hem från min resa. Jag antar att jag kommer att få energi av att möta mitt hjärta   


Hon har ordnat med plats för oss att lämna våra resväskor för vi tänkte börja vår resa med att packa om och flyga till Barossa Valley, se Alice Springs, Eyers rock och Coobers pedy - en stad med gamla opalgruvor, där det är så varmt så alla boenden är under jord!!!!!!

Jo men, jag  vet inte så mycket än mer än min förstfödde har talat om för mig, vi har iaf en resplan för den sidan av Down Under och sen flyger vi tillbaka till Sydney, får vara med hjärtat och även träffa de underbara människorna som gett henne ett fantastiskt år och även återse ungdomarna som var i Sverige för två år sedan. Vi har träffat deras familjer i vårt kalla land och nu ska vi återgälda besök hos dem :) Nanoo, nanoo!


-8,5 kg har jag jobbat bort. Har ätit måltidsersättning i veckorna o ätit mat på helgerna. Var på kryssning till Helsinki och åt både buffé och Hesburger. Nam, nam - fick träna på ordentligt och visst går inte viktminskningen så fort som den skulle göra om jag inte fuskade, men jag har ett liv och jag älskar mat.... mat, mat, mat - nu gäller det att lära sig att äta lite men ofta och då kan man äta allt. Sen är träningen otroligt viktig för min del, om jag inte rör mig så sväller jag upp som en hamster... Det har ju gått upp tjugo kilo på endast tre år, då får det ta ett år att komma ner igen, antar jag... men man blir ju lite otålig, En vill ju komma i sommarkläder redan i april :)


Nä, hemma är det tungt. Jag känner mig som en mjölkko. Det är alltid alldeles för mycket folk här. Jag ska försörja fyra-fem personer på en lön - EN lön..... Ni förstår att jag ibland drömmer om att bara få rå om mig själv, vara själv och tänk vad jag kunde resa och leva livet om jag bara hade mig själva att tänka på. Jag vet att den dagen kommer men jag längtar faktiskt redan. Jag har nog hamnat i en svacka igen, kanske beror det på att jag är på diet och inte känner samvaron som de andra gör runt middagsbordet, att jag går iväg ensam o tränar eller ut och går när de sätter sig till bords eller börjar steka ägg o bacon.....

Nä, jag vill inte vara en grinkäring men det är jobbigt att endast ha tre rum o kök o folk bor i alla rummen. Ja - det kostar att ligga på topp, eller vad ska man säga? Jag kanske får panik den dagen ungarna flyttar o mjölken står o blir gammal i kylen.... men idag är det endast en hägring.... Den som lever får se, när ska mitt liv börja? Jag har ju fostrat mina barn till självständiga individer och de är verkligen fantastiska, men så länge de går i skolan och bara vill bo med mor, då får de göra så.... tre år som ensamstående börjar ta ut sin rätt. Kan ju inte påstå att jag fått eller heller begärt nån hjälp från älsklingen. Han har ju så mycket med sitt. Men det är skönt att han åtminstone har inkomst och kan försörja sig själv nu.... Nu tror jag han är ikapp med allt han lånat av mig under åren, eller det är han inte men jag börjar komma tillbaka i min balans, så jag får väl se oss som "jämna" nu.... eller??? Den som lever får som sagt se...


Ett o två o tre, på det fjärde ska det ske. //fridens

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards