luvcatz

Alla inlägg den 27 december 2012

Av luvcatz - 27 december 2012 16:15

Så, julen är firad, har varit slö i dagarna tre :) Gud så skönt att bara finnas! Älsklingen och jag har varit inne o gjort ingetsärskilt, så han har stelnat till o har fått latmasken i ryggen. Jag har åtminstone tagit mig ut i halkan för att gå några steg o inte få ont i ryggen eftersom vi inte sitter i soffan, vi ligger o surfar, vi ligger o kollar film, hehe, ingen stress, inga förväntningar på julestök, familjeträffar eller så. Bara grabbarna, kattorna och jag, det blev så fint.

Vi gjorde traditionellt svenskt julbord, ja mina utländska grabbar smakade av sill, lax, ägghalvor med majonnäs och rom, brunkål och janssons, ingen hit men köttbullarna, skinkan och prinskorvarna gick åt. Till frukost tomtegröt och till kvällsmål svensk ostkaka, vilken skön men ovanlig skara att fira julen med.

Skypade med mitt hjärta på julaftonskvällen, eftersom hon just stigit upp för sitt julfirande hos värdfamiljen, med 32 pers i huset!!! Åh hon var så glad och brunbränd. Jag sprang runt med laptopen o visade hur mycket snö det var ute, vad kattorna hade fått i julklapp, vår pyttelilla julgran och hur vi möblerat om - Najs!


Sitter här o börjar bli rastlös... Hmmm, vara ledig o sysslolös, nja, jag har idag skrivit listorna inför garderobsuppgifterna kring nyårsrevyn, skrivit flyers på kommande föreställningar vi ska dela ut, samlat ihop grejjer nyårsrevyn ska låna av mig, ja ideellt arbete som tar tid, men skönt att sitta hemma o bossa :)


Ikväll åker vår australiensiska gäst vidare till Köpenhamn, han ska möta upp sin nye kärlek och fira nyår med henne innan han åker hem igen, nån gång i mitten av januari. Han säger själv att det är lite jobbigt, för han inser att det förmodligen blir slut med sin lilla ryska, eftersom han bor på andra sidan jordklotet. Se kärleken, den tål nog inte allt för långa avstånd.


Vardagsrummet, tillika min förstföddes sovrum har varit belamrat med extrasäng, sovplatser, minigran, julklappspapper är nu iordningsställt igen och kattorna ligger lugnt under bordet och sover i godan ro. Grabbarna har varit o lanat i ett dygn och kommer väl hem när som helst, gästen ska ju packa sina saker o hinna med tåget.


Gott slut och ännu bättre 2013.

Jag har kommit till många bra insikter under detta år, hittat tillbaka till den person jag är och vill vara, så jag kommer se till att det blir ett "ännu bättre år", jag och endast jag kan se till att det blir som jag vill och då vet jag att det endast är mig själv jag ska påverka och ha förväntningar på. De andra i mitt liv får haka på eller hoppa av. Jag fyller 42 och det är fortfarande bara en skostorlek - det är ingen ålder, hehe


- love yourself and make your own destiny - with a little help from people who you want to have in your life!


Jag fortsätter att peppa mig genom att omge mig med människor som ger energi, inte de som dränerar mig. Gott slut och ännu bättre Nytt//fridens

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards