luvcatz

Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av luvcatz - 28 oktober 2014 21:52

Dags att gå o lägga sig efter en intensiv dag. Har varit totalt förvirrad på obbet i två dagar.... Nytt jobb, nya utmaningar - me like, jag känner att det var min grej att hoppa in o jobba lite fackligt ett tag - jävligt najs samt personligen utvecklande. Jag fick två hela dagars upplärning av min företrädare som valde att gå i pension - en får tacka o bocka, det är därför det varit så intensivt....

Idag var en varm "brittsommar dag" vi hade banne mig över tjogo grader vid lunch snåret. Inte undra på att man blev sugen på lite sommarparty   Drar på lite techno såhär efter Hollywoodfruar o tevehäng, nu blirre till att drömma sött om grodor o annat gott som gör livet värt att leva - är trött på sjukdomar, smärtor o krämpor - jag tänker bli mitt vanliga inbillningsfriska jag igen o det gör jag nog bäst med lite tokdans on my own till tomorrowland.

Brukar ni fina läsare stuffa runt hemma i pyjamas? Typ dansa hellre än bra så till o med guldfisken tar fram skämskudden   

//fridens

"Man kan aldrig nöja sig med att krypa när ens drift är att flyga"//Helen Keller 

Av luvcatz - 28 oktober 2014 19:25

3 Simple Things Frogs Teach Us

Källa: 

In many traditions, frogs are considered wise and peaceful creatures of nature. And while they’re a lot smaller (and greener) than we are, they have some pretty important things to teach us about life.


1. They know how to adapt. Frogs move with grace through water. They leap through the air with ease. And they can live just about anywhere on ground – rock beds and tree canopies included. In short, frogs understand what it means to be fluid in one’s environment. 

2. They know how to appreciate stillness. You can’t catch flies by jumping around all the time. Even the busiest of us need to make time to sit, reflect, and wait for good things to come our way. Besides, a mirror-smooth pond is a thing of beauty.

3. They know to take their time to grow. Frogs don’t start out as masters of water and earth. They begin as tiny tadpoles, taking as much time as they need to find their legs, learn to swim, and make their permanent home in the world. 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards