luvcatz

Alla inlägg under maj 2014

Av luvcatz - 17 maj 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Hiss & Diss - Spel"


Hiss för all gemenskap o glädje spel kan ge o förmedla

Diss för spelträsket där folk luras in i tron på att bli ekonomiskt oberoende.

 

Av luvcatz - 16 maj 2014 19:00

Av luvcatz - 16 maj 2014 18:06

En av de läskigaste thrillers jag stött på sen länge. 1 tim o 39 minuter av fullständig ångest. Inga direkt kända skådisar - för mig men väldigt bra repliker o miljö.

Historien är löst baserad på verkliga händelser då väldigt många personer spårlöst försvinner varje år i Australien. Inte minst då man år 1999 hittade mänskliga kvarlevor i staden Snowtown i södra delen av landet.

Tre backpackers ger sig ut i Australiens ödemarker för att bl.a se en stor krater efter en meteorit. Efter många mil kommer de äntligen fram och då väntar en tre timmar lång gångstig för att de ska nå sitt mål. Efter kraterbesöket är det dags att dra vidare mot nya mål men bilen är helt död och de är fast utan någonstans att ta vägen. Som tur (?) är kommer en främling och erbjuder ungdomarna hjälp, en hjälp det senare skulle visa sig de gott skulle klarat sig utan.

 

Historien tar god tid på sig och inget pressas fram, här får åskådaren vaggas i en viss osäkerhet innan helvetet brakar loss. Det ödesdigra landskapet i Australien hjälper till stor del till att förmedla ensamheten och att hjälpen är långt ifrån, ett väl använt knep i genren men inte med den enkelhet som det används av nu. 

Den testar ditt psyke till din absoluta gräns, och när den gjort det testar regissören det ytterligare. Men utan att kliva över gränsen till att bli för mycket för sakens skull. Här är det trots brutaliteten en märklig närvaro av verklighet och känslan av att man själv av allt i världen inte vill vara där är väldigt påtaglig. Det är filmens absoluta styrka, den förmedlar riktig skräck.

 

Regisserad av Greg McLean.

 

Denna får faktiskt hela fyra röda pumps i betyg!

 

   

 

Av luvcatz - 16 maj 2014 17:39

gallstensanfall när jag får mina attacker. Inatt vid två vaknade jag med smärta, svettningar o ännu mer outhärdlig smärta. Vid fyra snåret fick ja upp kräkningar o vid fem somna jag av ren utmattning. När klockan ringde tio i sex så fick jag bara maila min kollega o säga att jag inte kommer idag till the office. Ouch - har googlat hela em på gallsten o ja, visst äre så att jag ätit itrims måltidsersättningar o fått i mig för lite fett under perioder i förmån för min kamp mot övervikt. Lär här om ni tror att ni blivit sjuka av pulver eller måltidsersättningar av annan form. Så, nu vet jag återigen inte riktigt vad jag vågar äta. Magsår, magkatarr o gallsten. Lucky me.   Läste även på lite på netdoktor.se o de beskriver samma symptom som jag har. Jorå, får la skylla mig själv som käka en bit smörgåstårta igår till middag. Bara  gilla läget, undvika majonnäs, ägg, åpplen, gurka, gröna ärtor. Har nu medicinerat med alvedon o naproxen som är antiinflammatoriska - hoppas det ger sig så man får njuta av den fina solen o värmen som äntligen hittat hit. Thats life//fridens

 

Av luvcatz - 16 maj 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Tipsa om ett roligt mobilspel"


Jomen hörrni, det enda spelet jag för närvarande har på mobilen är Songpop. Alldeles lagom tidsfördriv ett par minuter här o ett par minuter där. Ingen hysteri för att ständigt gå in o skörda eller vårda. Bara ta fram när andan faller på o köra nåra omgångar i all världens musikkategorier//luvcatz

 

:/

Av luvcatz - 15 maj 2014 22:04

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards