luvcatz

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Krokiga vägar....

Av luvcatz - 20 augusti 2013 19:50

och bulliga klippor.....


Har varit så trött o samtidigt uppe i varv sista tiden, nu har jag nog förberett allt inför föreställningen med marknadsföring o dyl. Nu kan jag släppa det o hoppas att vi säljer biljetter oxå.... Hade dock en kreativ helg, fick en del gjort, tränat, slappat och varit ute o mata svanar och ankor med gudsonen o tokgoa vänninan, vi satte upp lite affisher på promenaden så vi förenade nytta med nöje. Studenten flyttade ut, de har hittat en ny familj åt henne o nu blirre jag o hjärtat i höst.

Najs dag idag, på lunchen var jag hos kusin vitamin och hon hade fixat med sallad och vi bokade flyget för sparesan, Det var skönt att komma från kontoret en timma, för hua, sån tidspress vi har nu på jobbet, tur man var förberedd på att det skulle dra igång i 180 knop. Fast om jag spelar korten rätt och planerar jobbet utan allt för många timmar övertid så hinner jag med en o annan dejt mellan varven ;) Kom hem, helt slut, gick o handla o hjärtat lagade middan - Gott. Det kostar att ligga på topp - Krokiga vägar och bulliga klippor...


Var på #i-trim imorse, fick väldig bra stress-coaching faktiskt, fick med mig mycket gott i att hantera situationer eller dagar som är stressande. Stod där kl sju imorse träningsklädd och det kändes bra, inget motstånd längre, skönt efteråt och som sagt bra gruppsamtal idag, härligt om man börjar komma i fas igen. Bonus, har inte gått upp någe under semestern - tvärtom,- hurraaa för mig idag.

Det är ju liksom ingen annan än jag som kan få mig att må bra...... skit oxå...    finns det inga krumelurpiller mot sånt, eller jo det finns det ju, men jag betackar mg......


Ååååhhhh har ju bokat kryssning i september och spa resa i november, jag har ju lite att se fram emot, sånadärbraigasaker, hihi. Åker med mina underbara tjejer och några nya bekanta, det ska bli gött. Hösten börjar göra sig påmind och då vet man att det är vackert en stund innan löven faller men sen följer mörkret med den och man bör planera in lite gott då.....

Mina tomater hinner nog inte mogna innan kylan. Får snart ta in dem men då blir de inte så stora fast kanske goda.


Har planerat in flytten, lasset går på söndag för först då får min förstfödde tillgång till boendet,snacka om sista minuten för han börjar skolan på måndag, hehe, tur man e van, framförhållning,vad e det.   


Sitter o fnissar i soffan, idoluttagningarna e igång igen o äntligen är svenska hollywoodfruar tillbaks i rutan, hjärtat o vännen skrattar så de kiknar till idol, fast en del var ju fantastiska talanger! Fast jag ser mer fram emot att återse Maria Montasami och se vilka bitches de lyckats ragga nytt, Britt Ekland skulle visst med oxå.....

Nä, nu pockar kissarna på gos,blir till att mysa lite o försöka somna lite skapligt//fridens


"Tag inte livet alltför allvarligt. Du kommer i alla fall aldrig ifrån det levande."

källa: E. Hubbard
 
 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards