luvcatz

Alla inlägg under december 2014

Av luvcatz - 21 december 2014 12:19

Känns inte som julstämning nånstans... Det är inte vitt på backen som det egentligen bör vara. Vi är väl vana vid snö såhär dags på året? Idag o igår har vi haft soool, runt nollan o sol i hjärta o sol i sinne.

Gårdagen flöt på me fika på stan me finaste E o ett härligt skofynd   Tokbilligt, hade kostat 799:- var nersatt till 199:- o jag hade intjänad bonus, så priset blev 174:-. Snacka om fynd va? 

På förmiddagen har jag jobbat lite, har jour o hamnen som lastade båten fick inte plats med allt så vi fick lösa det. Solen är till vår fördel, vi nordbor älskar att tala om vädret o alla verkar vara på gott humör. Nu fåre bli en liten solig prommis. Jag önskar alla en fin o harmonisk fjärde advent//fridens


   

Av luvcatz - 19 december 2014 19:15

dar kvar till jul. Jag fick en klapp på skrivbordet idag - hur hittade tomten mig   Bara tio dar kvar till min operation. Hade gallstensanfall från onsdan till fredag morron. Blev endast halvdagar på the office för ja behövde verkligen åka hem o medicinera mig.... Jag e lite bitter på vår sjukvård ibland! Meeeh mitt i eländet ligger det en sån jättefin klapp på bordet o man får annat att tänka på. Har skickat digitala julkort till mina fina leverantörer o önskar alla fina läsare en fantastisk helg//luvcatz


"Livet ger oss åter det vi ger andra"//Ivo Andric


       

Av luvcatz - 18 december 2014 07:09

Snart helg igen - sex dagar kvar till jul, var rädda om er o ha en fantastisk dag alla fina läsare// fridens


 

Av luvcatz - 15 december 2014 06:30

Så vare dags igen! Måndagmorron, ut i halkan o på't igen. Först jobb o ikväll avtackning på finaste restaurangen av en tokgo kollega som slutade för snart två månader sen. Meeeh, som man säger - "Better late than sorry"! 13 dagar kvar till Jul.

Jag önskar alla tokgoa läsare en vit o fin måndag - kör försiktigt//luvcatz


 

Av luvcatz - 14 december 2014 19:13

Tur man känner sig som en i mängden -Not   //luvcatz


 

Av luvcatz - 14 december 2014 10:42

Kollar tv4's morgonnyheter. Den där personen som skriver in snabbrubrikerna under JUST NU är visst jättevitsig idag. När de visade julpyntandet av granen så stod det bla "guld i grenen rätt i jul"  o lite andra vitsiga uppdateringar när Hellenius o Scorupco var där o pratade om filmen som har premiär på juldagen    de e ju kul att de vitsar till det lite extra på söndagar. Idag ere gnistrande snö på backen o solen är framme. Ha en fin tredje advent//fridens


 

Av luvcatz - 13 december 2014 18:22

.... i vår by längre. De e lite trist att gamla fina ceremonier inte finns kvar. Hjärtat o jag såg Lucia på nyhetsmorron. Det räckte gott för att alla julsånger skulle triggas igång i huvudet på mig   o självklart kom ja på mig själv att stå i kön på fiket o nynna på o helga natt.... Vi hann inte mer än shoppa en liten, liten julklapp o fika så var det stängningsdags. Snopet att de stänger kl 16 en lördag.... Nåväl, vi hann kolla upp vad vi ska prova till nästa gång vi går ner till byn, får väl bli imorron. Nu krypa upp i soffan me trevligt sällskap o tända ljus, ha en skön kväll alla fina// luvcatz


 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards