luvcatz

Alla inlägg den 23 september 2014

Av luvcatz - 23 september 2014 21:02

  På SVT visas just nu "djävulsdansen" - på tiden att man uppmärksammar anhöriga som tvingas bli medberoende till föräldrar, syskon, partners o barn. Äntligen kanske samhället vaknar upp o inser att runt EN missbrukare kan tio lida. Barnen är värst utsatta hos trasiga föräldrar o de gör allt för att skydda sina föräldrar o soc. behöver definitivt förbättrade verktyg o kunskaper att hantera dessa barn o familjer. I dagens lokala nyheter kan jag läsa att i vår by gör soc. en satsning på just den biten - äntligen.

Jag ser på programmet o känner igen så mycket av deras berättelser om hur de blivit som vuxna efter en uppväxt med en alkoholiserad förälder. Vilka beslut de behövt fatta tidigt i sina liv o ansvaret de burit. Det är skönt samtidigt som det gör ont nånstans i mig. Livet blir inte alltid som man tänkt sig o man ska aldrig döma andra förrän man gått i deras skor. Ta en svängom med djävulen o märk väl hur lätt man tappar balansen.//fridens

 

"Sometimes I am scared of being alone, but then I stare into the eyes in the mirror and remind myself that we are all born into this world alone and we will all leave it alone.

sometimes I live day by day, sometimes hour by hour"//luvcatz

Av luvcatz - 23 september 2014 19:45

Idag ver en härlig solig dag utan stormvindar. Min kollega fick skrapa rutor i morse, jag hade endast fyra grader men slapp skrapa. Blev tipsad om en sån där "silverfärgad" aluminiumfilt att täcka vindrutan med, tänker skaffa en sån snarast för jag avskyr att förfrysa fingrarna medans man skrapar isig stor oåtkomlig framruta.

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här

 

" Har du någon gång i livet velat ha ett annat förnamn än det du har och isåfall vilket"?

 

haha, jaa herregud vad jag har önskat jag haft helsvenskt namn som Katarina, Ina eller Nina. Vet inte varför just de namnen men min dotter fick heta Katarina i tredje namn. De e inget släktnamn men låter väldans ofinskt, haha//luvcatz

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards