luvcatz

Alla inlägg den 22 september 2014

Av luvcatz - 22 september 2014 18:48

o snålblåst med regn, regn, regn. Trodde huvudet skulle blåsa av idag på lunchprommisen. Hösten kom med storm o de e bara att krypa ner under filten me fårskinnstofflorna på. Härligt, höstmys me värmeljus önskas.... Måndagar har juh aldrig varit en av mina favvisar men den passerade smärtfritt o de gäller att överleva tisdagen som faktiskt enl. mig är tröttare o tråkigare än nån måndag hittills.

Hjärtat kom hem o va glad, hon hade första körlektionen idag o de hade gått så bra o nästa gång blirre start i backe, den lektionen minns jag oxå från tiden när ja tog lappen, de 'e tjugofyra år sedan..... Hon har juh kört mycket redan me sin morfar så nu behöver hon bilskoletimmar för de kan juh finjustera allt det där som vi privatlärare glömt.... Imorron ska hon åka upp till sin bror o kika hur han bor i Uppsala, jösses, inte ens jag har varit uppe än... illa..... Tiden rusar o de 'e som de 'e näre inte blev som de skulle. Jag hinner nog upp nån dag näre passar bättre, har verkligen ingen lust att ge mig ut på långfärd i regn o rusk.  Regnandet har orsakat översvämningar i vårt avlånga land, ser på nyheterna att även fotbollen på friends arena är hotad - jisses vilka i-landsproblem vi tampas med - de 'e inte lätt näre 'e svårt heller. Nä, nu ska ja sluta svamla, jag önskar alla fina läsare en skön måndagkväll//fridens


"alla pratar om vädret o ingen gör någonting åt det//Engelskt"

Av luvcatz - 22 september 2014 10:15

Vecka 39 handlar utmaningen om namn. Hösten fortsätter stänga in oss nordbor i våra hyddor med värmeljus o myskvällar. Vi kan se tillbaka på en otroligt fin sommar o drömma oss tillbaka lite eller utmana regnet o ge oss ut på power walks i stövlar.

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


 "Hur kom du på ditt bloggnamn"?


Mitt alias "luvcatz" kommer av att jag älskar katter - har haft katt sen jag var elva år o jag gillar dessa självständiga toksköna mjuka varelser som är både kloka, vänliga, omhändertagande o intelligenta o härligt nyfikna. I mitt nästa liv tänkte jag återfödas som en tokskön innekatt//luvcatz

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards