luvcatz

Alla inlägg under augusti 2014

Av luvcatz - 7 augusti 2014 14:24

den du är. Det finns inget värre än att försöka vara nån annan o sen bli påkommen - om du inte står på en scen förstås//luvcatz


"Vill du veta något om vägen framför dig, fråga den du möter"//Kinesiskt 

 

 

 

 

Av luvcatz - 7 augusti 2014 14:22

 

Av luvcatz - 7 augusti 2014 14:16

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Om en bloggare vill ha kvar dig som läsare, hur ska deras språk INTE vara då"?

 


Jag läser gärna positiva, trendgivande bloggar samt de som skriver som jag - typ dagbok. Ja läser inte bloggar som handlar om att trycka ner andra, rasistiskt eller nedervärderande åsikter - det gör inte mig upprymd eller peppad. Sen om man har stavfel eller som jag ibland skriver som man talar - det gör inget. Det är det som är det fina i bloggvärlden - det finns något för alla//luvcatz

 

Av luvcatz - 6 augusti 2014 13:47

Så avkopplande att bara få läsa ikapp allt jag inte hunnit igenom detta år än, plöjt igenom två böcker - semestern fortsätter o inga måsten i vägen//fridens

 

Den vise vill veta, den dåraktige tala//koranen

 

 

Av luvcatz - 6 augusti 2014 13:22

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Finns det någon dialekt du har svårt för eller inte förstår"?


Haha, nä inte de svenska iaf. Jag é en sån där dialekthärmare, jag minns när jag för hundra år sen mötte barnens far, han trodde jag var gotländska som flyttat in till fastlandet - seriöst, nä men jävligt roligt minne. När jag möter någon med kraftig dialekt så följer jag personen o låter lite som de - aldrig med flit för att retas eller göra narr av personerna utan för att helt enkelt smaka på orden som de uttalar dem - omedvetet. Det finns ett ord för detta men jag minns inte det just nu - men jag vet att jag inte är ensam om det. 

Däremot har jag svårt att förstå Estniska, Danska o Portugisiska, jag tycker att jag borde förstå lite, för jag talar svenska, finska o har läst spanska - ovant för mig med språköra att inte hajja ett enda ord i en mening för att få någe hum om vad som sägs - fastän jag gärna vill förstå   //luvcatz




CCR

Av luvcatz - 5 augusti 2014 18:00

Av luvcatz - 5 augusti 2014 17:40



"Vissa människor känner regnet - andra blir bara blöta"//Bob Marley

 

 


 


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards