luvcatz

Alla inlägg under augusti 2014

Av luvcatz - 14 augusti 2014 19:13

så börjar mångas vädjan till de högre makterna. Det kan handla om vädret, den stora vinsten, den stora kärleken, den stora trösten. Dear god är så användbart överallt. Vad vore jag om jag inte önskade soligt väder, saker eller händelser. Folk som inte ens är religiösa eller troende har oxå önskningar o förhoppningar om det ena eller det andra. Vänder de sig inåt då till sin egen gud - vet de ens om att de har en egen gud?


Dear god kan man oxå uttrycka när det händer saker man inte hade förväntat sig. Idag i vår lilla by var det Jimmy Åkessons tur att komma till oss o prata om sitt budskap. Jag utbrast nog endast "oh dear god" för jag tyckte inte om hand budskap. Ni förstår känslan när fler vänder ryggen mot en talare än vad det finns åhörare - herreguuud, hur klarar han att åka runt o älta sitt skit? Ni ser artikeln om händelsen här o tumultet som uppstod här.


En klok man Martin Luther King sa " du är inte bara ansvarig för det du säger, utan även för det du inte säger". Men idag var det förutbestämt att en man skulle få tala o för att vi ändå har demokrati i vårt avlånga land tycker jag att detta var det bästa sättet att vända ryggen till mot rasismen. Symboliken i detta samstämmiga avståndstagande mot rasismen på ett fridfullt sätt är väl det bästa vi människor kan visa. Lär känna din granne - var inte rädd - öppna ditt hem för en annan kultur o du ska se så mycket du får lära dig. Det é otroligt vad fascinerande det kan vara att mötas.

 

Jag tillhör själv en minoritetsbefolkning i Sverige - jag é ju finne, som förklädd svensk. Inte hade mina föräldrar lämnat allt om de hade haft det bra där då? Jaja, nu är verkligen inte politik att blanda med religion - men de är högre makter vi kan låta våra röster höras hos om våra önskemål om bättre välfärd, sjukvård eller humanare samhälle. Därför sätter vi vår tilltro till politiker, lyssnar till dem o vill göra vår röst hörd i september - för att många av våra önskningar om en bättre vardag ska uppfyllas.

Fast ändå - dear god, vilket man än väljer att be till - sig själv, högre makter eller gud. Vem säger vilket är rätt att göra för mig? Jag är inte troende men en tänkande människa//fridens

 

"Människan är inte annat än summan av sina tankar. Det man tänker det blir manMahatma Gandhi


Av luvcatz - 14 augusti 2014 18:03

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Om någon skriver en elak kommentar till dig, vad gör du då"?


Jag har inte råkat ut för någe elakt än, några snorkiga svar på mina kommentarer som jag ibland lagt ut i andras bloggar, men det är juh endast enligt "min åsikt"   Jag antar att jag skulle välja att inte godkänna en kränkande/hånande/elak kommentar om jag mot all förmodan skulle få en - jag tar gärna konstruktiv kritik men inte ren dumhet - har hitintills inte behövt cencurera en endasde kommentar från er fina därute//luvcatz

 

Av luvcatz - 13 augusti 2014 23:38

För er alla fina bloggare finns chansen att tjäna ett par spänn genom just din blogg. På Bloggfame kan ni skapa konto - ni får då 50 kr direkt insatt på kontot som välkomstbonus!


Det är just inget krångligare att göra reklam om produkter du gillar eller lägga ut bilder på kläder du shoppar. Du skapar enkelt din unika länk, klistrar in den i din blogg som bild eller text. Du tjänar på allt som köps via dina länkar.


Låter lätt va? Klicka på länken ovan eller här o börja tjäna lite extra redan idag - Lycka till//luvcatz


 

Av luvcatz - 13 augusti 2014 23:19

"Världen är för rund för att man ska sitta i ett hörn o sura"//Loesje

 

Av luvcatz - 13 augusti 2014 22:54

... går juh fort när man har roligt säger de som vet   fastän jag har roligt o semester så tar jag mig tid att kolla in sista säsongen av True blood - jösses säsong sju e snart slut o jag vill ha meeeer//luvcatz


Av luvcatz - 13 augusti 2014 22:41

Veckans tema är "din blogg"

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Önskar du att din blogg var stor"?


Om jag hade önskat det hade jag jobbat mycket hårdare med reklaminlägg o promotat den på ett helt annat sätt - jag var helt anonym det första året bara för att jag ville blogga om min tråkiga vardag så nej, jag önskar inte att den var stor för så mycket tid har jag inte att ge den//luvcatz

 

Av luvcatz - 12 augusti 2014 21:35

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Tjänar du pengar på att blogga"?


Ja, det händer att jag skriver ett reklaminlägg då o då faktiskt//luvcatz

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards