luvcatz

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Ett gott skratt

Av luvcatz - 22 maj 2014 20:28

förlänger livet. Inatt hade jag insomnia mellan tre o halv fem, satt ute på balkongen o rökte o filososofera. Man é juh aldrig ensam på vår gård, bagar´n var i full gång - det doftade ljuviligt. Nåväl, när klockan så ringde tio i sex var jag ett lik men jag stappla upp o åkte till jobbet. Vid tavelmötet fick jag en "magattack - svetten rann o det gjorde ont så jag trodde jag skulle dö "som vanligt alltså" mötet vi står vid tavlan o redovisar resultat o prognoser tar bara en kvart så jag smet in på rummet för att andas lite efteråt. Min fina kollega E kom o undra hur det var med mig o som tur var hade hon smärtisar så jag kunde ta en tablett o bli som folk igen. Kl tio vare dags att gå ut i våra blåställ till plåtlagret o sätta koreografin inför vår dance till happy. Det gick juh så där, vi hörde inte musiken för det blåste på prärien så vi var nog inte alls så synkade, men filmteamet köpte vår koreografi med hull o hår så vi får se hur många sekunder vi får i videon på  o omkring våra Hardox plåtar.   En helt vanlig dag på jobbet då så att säga. Eftersom jag varit så trött så har jag skrattat hela dan, har träningsvärk i magen o jag har pratat som om jag hade afasi. Vänt på orden, tappat bort mig eller skrattat när jag ska berätta något för kollegorna, så jag råkade döpa om Boney M till Benny Oohm, - hur i helvete jag nu kunde säga fel på det?? Jeezus, jag måste varit besatt... skrattanfall på det o sen blev det ta mig fan inte ett rätt runt eftermiddagsfikat. Alla var lika trötta o missuppfattade o tolkade saker så tårarna rann på alla. Så jag fick bjuda på ett svartrunnet fejs igen med mascara runt ögonen så jag såg ut som en tvättbjörn. 

Kom hem sent som vanligt, gjorde middag o hjärtat o jag åt på balkongen, suttit ute tre timmar nu o gjort absolut minsta möjliga. Skönt att ha balkonghäng en solig torsdagkväll o sitta o skratta med hjärtat åt allt som blivit så dråpligt. Livet é som det é o det är bara att gilla läget. Vi fick i alla fall gjort gästlistan till studentfesten så nu ska ja ut med inbjudningar o herrejösses kom ju på att jag måste fixa studentplakatet direkt efter jobbet imorron - shit va de blev mycke nu igen dåh   Fast det kunde juh varit värre, kolla in videon - usch sånt förtryck, det vi tar för givet o får göra på jobbet blir ungdomar i Iran arresterade för - vilket sjukt samhälle egentligen. Ett gott skratt förlänger juh livet//fridens


   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards