luvcatz

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av luvcatz - 10 maj 2014 14:20

i luften. Det har regnat inatt o morronens pw bjöd på en kaskad av somriga dofter. Hägg slog emot en när man kom in i grönskan, doften av ån som inte kan beskrivas för vattnet är både sött o salt o det doftar inte dy men bittersött på någe vis   Hur som helst så var det en underbar känsla att se vitsippor i mängder o till o med liljekonvaljen har vecklat ut sina blad - de brukar väl slå ut lagom till mors dag? Såg faktiskt inga gullvivor, det é annars en favorit. Musiken på högsta volym o snabb beat gjorde att jag gick fortare än vanligt - skönt.


Idag bjuds det på lokaltrafik med veterantåg mellan byn där jag jobbar o byn där jag bor - så härligt med omväxling - haha   Jag vet att min fina kollega som brinner för det där med veterantåg har jobbat otroligt hårt för att få till så bra trafik under denna dag - en eloge till alla ideélla eldsjälar som brinner för sina intressen. Var själv nere på biblan igår o ställde upp vår roll-up o flyers jag skrivit om vår teaterförening som är en del av riksteatern. Nu behöver vi koncentrera oss på att få in yngre medlemmar o få fart på kulturlivet. Det é på tok för lite sånt i byn. Musik o föreläsningar finns det utbud av men teatern har vi haft svårt att sälja in. Det kan bero på närheten till vår vackra hufvudstad - folk kanske vill slå på stort o åka o gotta sig med middag o hotellpaket om de ändå ska gå på teater. Till hösten har vi köpt hem "älskade Elvis"  med Panikteatern o jag tror fan att det finns en Elvis i varje by så detta borde locka folk pga igenkänningsfaktorn. Vi håller på o förhandlar hem "dödsfällan" från Nöjeshunden med kända skådisar i rollerna o sist men inte minst vill jag få hem en ståuppare till våra kära medlemmars glädje. Har förfrågningar ute men kan inte avslöja något innan vi é klara - kultur berikar livet, man ska inte vara rädd för att gå på teater, det är inte bara för kungligheter eller teater/kulturutbildade. Teater är tilll för oss alla som vill sjunka ner i ett drama eller en fars o glömma vardagen för ett par timmar o ta del av levande konst med mänskliga öden som roar o berör.  


Ikväll har hjärtat filmkväll o jag ska hem till tant 2 o tanterna 1 o 3 kommer med. Har varit lite abstinent sen sist, det ska bli kul att grilla lite o snacka skit igen. Det var juh herreguud en hel vecka sen vi var på kryzz - vad har hänt sen dess?   Jag kände mig lite orolig där ett tag för tantorna tar med sig gubbar o ungar o fan vet allt, men så vet jag juh att jag hör till i deras familjer så som de hör till i min. Jag går dit med mig själv, är mig själv o bjuder på mig själv.

Ha en fin lördagkväll alla goa o glöm inte att de é Eurovision ikväll - vem tror ni vinner? Segertippade Sanna har en del ballad-konkurrenter//fridens


     


Av luvcatz - 10 maj 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Hiss & Diss - Övernaturligt"

 

Hiss för alla härliga filmer o historier som finns om detta ämne   

Diss för att det kan göra folk galna när de söker svar som inte finns   //luvcatz

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards