luvcatz

Alla inlägg den 12 mars 2014

Av luvcatz - 12 mars 2014 20:04

Jag misstänker att det blir lite känslomässigt hos många när våren väl spirar. Jag har sagt det förr - visst gör det ont när knoppar brister, så är det hos oss nordbor med. Ljuset gör att vi håller oss ute mer om dagarna, vi stannar upp o kisar mot solen, hälsar på främmande människor o ler   Jag har känt mig så trött ett bra tag o tänkte om det är vårdepression, läste lite på doktorn.com o kom fram till att jag har lite anlag för vårdepp men ändå inte så allvarligt.... har nog bara jobbat hårt o hållit igång för mycket som vanligt o då blir man juh trött, sådär trött fast man inte kan sova för man har planerat så mycket.... o för att magsåret håller på o molvärker... så nu har jag taggat ner, känt efter o kommit på att jag varit nedstämd av saknad, saknad av min förstfödde. Det är inte första gången jag känt såhär, men ja känner igen den känslan. Så jag ringde upp honom o nu känns det mycket lättare igen. Känns larvigt att man blir tårögd av ett samtal... Han har flyttat hemifrån o jag vet juh var han finns, det var samma känslor ibland när han var ett år i Down Under, jag bara fick sån längtan efter honom så jag inte visste vad jag skulle göra...... Jaja, vi har klippt navelsträngar o så där o jag har gjort allt i min makt för att förbereda dem för den stora världen o uppfostrat dem till självständiga individer - glömde nog att peppa mig själv inför den dagen..... men men jag é juh bara en mamma   I mina ögon är ungarna fortfarande små barfota fnittriga, busiga skitungar.... Så jag ringer o påminner dem om allt från att skriva CV, söka jobb, ringa morföräldrarna, planera in så vi kan ses, säga att jag älskar o saknar dem o jag har juh tur att hjärtat bor kvar hemma - hon har det nog inte allt för lätt.


Tog en rejäl pw ikväll, ljummet ute, ljuvlig vårdoft o mycket folk som rörde på sig överallt - härligt! Var ute på lunchen o köpte glass med kollegorna - årets första - vårlycka, mums.


 


Visst gör det ont när knoppar brister, men det är så värt det onda för ur det kommer det så mycket vackert//fridens


)

Av luvcatz - 12 mars 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


 "Berätta om ett resemisstag"

 

Här har jag inget att blogga om - resemisstag? Har inte hamnat fel mot det jag bokat - har aldrig missat anslutningar eller bokat fel hotell... Har aldrig upplevt någon resa tråkig.... Det enda misstaget är juh jämt att tiden på resan alltid är för kort//luvcatz

 

)

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards