luvcatz

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av luvcatz - 11 mars 2014 19:33

Najs, budgetkryzz inbokad i mars - måste checka att allt är iordning för spakryzzen i maj   Dans, dans, dans,

M/S Cinderella, Etage

"Golden Hits Goes Party ombord Östersjöns hetaste nattklubb på Viking Cinderella! En ensemble med fullblods-showartister och DJ från Stockholms nöjeshus Golden Hits kommer varje fredag och lördag under hela våren tillsammans med kryssningens partyband förvandla Cinderellas Funclub till ett flytande nutida Studio 54 fyllt med så mycket partyboost och megahits från hela världen att enbart danspublikens energi kommer räcka till att föra fram skutan i 25 knop från Stockholm till Mariehamn. Festen har börjat! Varmt välkommen"! Fler ombord den här dagen:

Andreas WistrandEasy KitViking Line Goes Samba-A Taste of BrazilAndre GrellaKarine Telles QuartetDJ BaldySpotlight orkaaaa//fridens


              

Av luvcatz - 11 mars 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Charter eller resa på egen hand"?


Nog för att charterresor är riktigt sköna o att få allt bokat o klart för hela vistelsen. Det funkar för en veckas solresa som jag gärna unnar mig - gjorde det mer när barnen var små. Då ville man mer ligga vid polen eller plaska i havet o va på stranden o bygga sandslott. Idag väljer jag att resa på egen hand, bokar lätt med vårt lokala lågprisflyg o allt finns ju serverat på nätet, googla fram hotell, restauranger, sevärdheter o väljer det som passar en bäst. 

 

Man vet juh aldrig innan man åker var man trivs bäst... Jag vill inte ha stora turistmål, jag vill upptäcka landet jag är i, testa deras lokala pubar o restauranger, lära mig om kultur o sevärdheter o har man turen att träffa några som är boende där så får man garanterat en roligare o billigare vistelse. Man måste våga bjuda på sig själv o acceptera kulturella skillnader, våga vara nyfiken o vara spontan. 

 

Inför min resa till Down Under bokade jag endast de två första nätter på b ´n  b hemifrån för att sedan ta seden dit man kommer o planernade detaljerna när man väl var på plats där man kunde rådfråga de som bodde där. //luvcatz

 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards