luvcatz

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av luvcatz - 5 mars 2014 21:39

Tänk att man kan sakna en butik så. Min syssling i Finland jobbar på Bodyshop i Kajaana, Suomi. Varje sommar stannar hjärtat o jag till där o shoppar loss   Såå, jag har rabattkort i Finland men inget hemma i Svedala. Ok,ok, jag vet att de finns på nätet men själva känslan att gå in i den väldoftande butiken o få känna o dofta på sakerna är lite vardagslyx. Dess Produkter är framtagna utifrån miljöhänsyn, är inte testade på djur och mer än 80 % innehåller Community Fair Trade-producerade ingredienser. Vissa av sakerna kan jag inte klara mig utan. Tänk när jag var i Tallin på sparesan, då hade jag handlat body butter special edition med doft av choklad - vet ni vad som hände? Jag fick inte flyga med den i handbagaget så den stannade hos tullen - snopet, men easy come, easy go.

 

Just nu äre bra rabatt för er tjejor o killar att handla via nätet!

 

Få 20% rabatt på hela sortimentet!
Rabattkod: LOVE20 (Gäller mellan: 2014-02-04 och 2014-02-14)

Surfa in själva o shoppa loss The Body Shop det e fraktfritt vid köp över 250 sek//luvcatz


Three small things a girl not can do without//luvcatz


       


Av luvcatz - 5 mars 2014 21:10

Kom hem idag o hjärtat o mormor hade städat o tvättat - kärlek <3


Av luvcatz - 5 mars 2014 18:48

Åh, när jag gick hem från tåget i kväll njöt jag av doften av vår. Mmmmm... storgatan var rensopad från grus, det luktade blött gräs o kajjorna skräna värre än någonsin på kyrktornet. Vattnet flödade i ån o starka strömmar porlade. Vilket lyft, en skön promenad efter två dagars stillasittande.


Dag två på kursen handlade om tjänstepensionen, de 2,5% man får välja att aktivt placera eller inte göra något med från arbetsgivare med kollektivavtal. Det är fortfarande en djungel om allt med pensionsförsäkringar, efterlevandeskydd, sjukförsäkringar men vi som informatörer behöver inte kunna allt, rådgivningen kan vi hänvisa till o alla som vill ta eget ansvar för sin framtid kan få hjälp av mig för tips o trix. Del ett är avklarad o del två kommer i höst - häftigt nätverkande med härliga människor o proffsiga kursledare är över för denna gång.  Fick tyvärr ett anfall med magproblem o smärtor så svetten rann efter tio imorse, fick gå ifrån o lägga mig på en soffa i lunchrummet o andas en stund. Stress eller felaktig kost? Jag som mest tagit kort på alla godsakerna som serverats på den otroligt matnyttiga, haha, kursen, fuskade dock lite med en halv kopp kaffe på morgnarna, huh - whats up..... Får ta o ringa in en teltid med min läkare imorron. Jaao, imorron ere torsdag o jag går på jouren en vecka framåt, bara att gilla läget o kavla upp ärmarna o jobbe på... Hmmm, den jourtiden borde vara pensionsgrundande, hepp, hepp, bra för framtiden. Visste ni att om man jobbar övertid så räknas inte den ersättningen in i pensionen - tanken är väl att man ska ta ledigt för att återhämta sig, eeeeyh - sug påå den ni som gör allt för att vara otillgängliga på jobbet o när det äntligen ges tid till återhämtning på gamla dar så har inte det slitet betalat sig för mer än kanske sveda o värk i en gammal o trött kropp!!


           


En av kursledarna, Anna, driver en jättefin o informationsrik blogg, hon gillar att förenkla det krångliga, kika in på Tjänstepensionsbloggen

 

Ikväll delar jag med mig filmen om den svenska modellen o citerar från Annas  blogg: "Att som anställd till exempel få extra ersättning vid föräldraledighet och sjukdom är faktiskt inte alla förunnat, heller inte att få en rejäl slant öronmärkt för tjänstepensionen eller möjlighet till stöd och hjälp vid arbetslöshet. Men tack vare överenskommelsen mellan fack och arbetsgivare får alla anställda som omfattas av kollektivavtal rätt till samma försäkringar, och slipper förlita sig på en rik pappa som killen i filmen".//fridens


Av luvcatz - 5 mars 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Brukar du rösta i Melodifestivalen"?


Absolut att jag lägger en röst om det är så att jag älskar låten när jag hör den för första gången. Det har varit massor av program som jag inte röstat på i år, för det har inte varit så många skrällar eller gåshudslåtar i år - Sen kom juh röstfuskskandalen - illa, fast det brukar ju alltid hända nåt, när Carola var med ett år så braka väl allt samman så inga kunde rösta, eller hur var det? Vart det sändningsfel?//luvcatz

 

Denna fina kille fick min röst en gång - sa från dag ett att  Helena eller Linus tar hem det, nu ere snart final   fast jag har juh haft fel förr, haha, ni kan checka oddsen själva om ni vill här

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards