luvcatz

Alla inlägg under februari 2014

Av luvcatz - 7 februari 2014 18:46

Denna otroligt trötta vecka är till ända - det enda positiva med regnet idag är väl att förhoppningsvis smälter snön undan   Nu ere fredag kväll, det ringde från jobbet o förhoppningsvis ringer det inte mer till mig för jag har inte jouren - hihi, nu ska jag ha en toppenhelg o önskar alla er andra en toppenhelg med - simma lugnt o gör inget jag inte skulle göra! Zzzzzzzzzzzzzz//luvcatz


 

Av luvcatz - 7 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

"Länka en bloggare som du tycker har det fint hemma"

Det är många av bloggarna som har visat upp urtjusiga hem, framförallt i bloggutmaningen   

o jag tycker att ni som läser detta ska kika in hos Liie som varit så duktig att hon lagt ut fina före o efterbilder o renoverat i egen smak.

 

http://liie.se/2014/february/036-nuvarande-stil-2.html

 

Av luvcatz - 6 februari 2014 21:38

Härligt uttråkad ikväll. Fan det är inte ofta man hare såhär. Efter jobb idag hade jag tid för ansiktsbehandling - vi har jättetrevliga konversationer i början, sen släcker hon ner o jag ligger med mask o då slumrar jag till - helt ok.  Tjötat lite i telefon me nåra goa, chillat me hjärtat - färgat fransarna på henne, gjort gooda smothies, myst me kisse o småglott på skitprogram på teven, laddat ner o testat det alla ungarna skickar runt hela tiden - snapchat, hjärtat brukar rusa in o visa bilder från våra lånebarn - blev lite nyfiken på.... så nu har jag den appen. Adda mig ni som vågar - luvcatz71. På söndag har jag bokat tid för att fixa naglarna - haha, é juh lite för lat för sånt men det råkade sig som så att en tjej på jobbet har en business vid sidan om så jag kunde typ få boka in en tid över fikarasten så dåh blev det juh gjort.... Jupp, fyller år nästa vecka o då äre dags för tjejkryss. Inget jag skulle fira men vi e två i gänget som fyller i februari, en har fyllt i januari så det är ju värt att åka iväg o umgås på östersjön... Lev livet idag - imorron kan det vara försent//fridens


Follow on Bloglovin

Av luvcatz - 6 februari 2014 18:51

Deltävling två avgörs lördagen den 8 februari i Linköping, har lyssnat in mig lite. Jag tror att Sanna kniper en finalplats med en gång. Min favvo Martin borde göra likadant men där e jag inte lika säker. Panetoz - efter solsken var en bit man blir så där härligt glad åt, påminde givetvis om "dansa - pausa" Haha, jag har inte en aning om hur det kommer att gå men åsikter har jag juh. Ni ser oddsen här: http://www.braodds.com/melodifestivalen/

Jag kommer själv inte att ha möjlighet att se delfinal två vare sig på teven eller live. Har ju viktigare saker för mig - som typ Girls night Out - löövely.

Men eeeeyyyyhhh vem sjunger shut up, shut up i #mellon   Minns ni Lotta Engbergs smygreklam i fyra bugg?? Lite liknande regler ska det väl gälla med ordvalen..... Fast det var en bra låt, kul om de går vidare..... Kolla in på #melodifestivalens hemsida o lyssna en minut på bidragen!//luvcatz

 

Deltagarna som kommer att skina på Cloetta center på lördag är:

 

JEM – Love Trigger

Låtskrivare: Peter Boström, Julimar ”J-Son” Santos och Thomas G:son

The Refreshments – Hallelujah
Låtskrivare: Joakim Arnell

Manda – Glow

Låtskrivare: Charlie Mason, Joy Deb, Linnea Deb och Melanie Wehbe 

Panetoz – Efter solsken
Låtskrivare :Daniel Nzinga, Pa Modou Badjie, Johan Hirvi, Njol Badjie och Nebeyu Baheru

Pink Pistols – I Am Somebody
Låtskrivare: Susie Päivärinta, Nestor Geli, Diztord, Joakim Törnqvist och Frost Per Hed

Sanna Nielsen – Undo
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger och hamed ”K-One” Pirouzpanah

Little Great Things – Set Yourself Free
Låtskrivare: Charlie Grönvall, Cristoffer Wernqvist, Felix Grönvall och Adam Dahlström

Martin Stenmarck – När änglarna går hem
Låtskrivare: Martin Stenmarck, Alexander Bard, Andreas Öhrn och Peter Boström


Hur du röstar kan du se här: http://www.svt.se/melodifestivalen/tavlingen/2014/rostning-och-regler-i-melodifestivalen-2014


Ni ser oddsen här: http://www.braodds.com/melodifestivalen/

 

Retrofakta: Minns ni år 2004, Peter Settman, Ola Lindholm och Charlotte Perrelli lotsade publiken genom melodifestivalturnén. Fyra specialinbjudna jokrar tog plats i startfältet och en av dem, Lena Philipsson, gick och vann hela tävlingen.

 


Av luvcatz - 6 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

"Om du bara fick välja en prydnad som du redan har att spara, vilken blir det"?

 

Ja,det var inte lätt.... Jag skulle välja mina marimekkoskålar i olika storlekar o färger. Har minimalt med prydnadssaker. Ljushållare, - däremot, har jag på alla hyllor i alla rum//luvcatz

 

 

 

 

 

 

Av luvcatz - 5 februari 2014 22:13

Av luvcatz - 5 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

"Vilken stil har du hemma"?


Jag gillar enkelhet kombinerat med praktiskt. I de olika rummen har jag färgteman med vit eller ljus bakgrund på väggarna. Bor i  hyreslägenhet o har turen att ha ganska nytapetserat med moderna ljusa väggar.

I vardagsrummet är det grönt som dominerar - en stor ryamatta o blomstapel o ikeaspeglar målade i samma kulör. Sovrummet är vitt med mattor o gardiner i lila o köket går i grått - blått med vita skåpsluckor, kyl o frys o köpmannadisken i shabby chic.

Hallen e klassiskt svart, vit grå o endast praktiska, sköna möbler i all enkelhet. Jag anser att det är de små detaljerna o personliga småsaker som gör ett hem//luvcatz

 

   

 

 


Av luvcatz - 4 februari 2014 22:57

Hahahahahaa - luv it//luvcatz


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards