luvcatz

Alla inlägg under februari 2014

Av luvcatz - 25 februari 2014 20:49

Vilken dag, mötestisdag - verkligen... Men nu jävlar känns det bra igen, mötet med teaterföreningen vart verkligen kreativt. Vi har lite kris med ledamoter, en tung post i form av kassör sökes.... Det är ju verkligen en förtroendepost, jag menar suppleanter är lättare att rekrytera, men, men jag tycker vi var positiva till framtiden o av erfarenhet så vet jag att det löser sig till slut. Jag é ju så jävla positiv - hur blev det så? Jag har alltid förslag till ljusning bakom hörnet, det är nog en överlevnadsgrej för att inte fastna i något bittert träsk - det blir vad man gör det till, det blir iaf sällan som man tänkt sig o härligt är väl det, tänk om man visste allt om framtiden, skulle det vara kul??


Hahaha, jävla lallare é vad man é då kanske   eller nä, jag har allt för många järn i elden för att ha tid att lalla runt så mycket som jag önskar jag kunde göra ibland! Mötestisdag o tisdagar som är mina tröttaste dagar, hur orkar man, inte konstigt att man bryter ihop på fikaraster, finskakursen denna vecka är att lära sig att räkna till tio - konstigt att vi alltid kommer från ämnet o fastnar i alla möjliga konstiga ord. Kurittanut hammaspeikko.... som betyder Tuktat tandtroll   kom upp idag, ja jösses varför då, jo, det kan jag nog inte skriva här för det var inte en siffra rätt kring fikabordet idag. Surfade in på nordendäck för att se om jag ändå kunde komma till skott o beställa sulor till Lady, fast jag orkar inte tänka  mer idag, orkar inte fatta ett beslut till, é ju helt väck i kolan. Nä, det är bara att bryta ihop o komma igen. Ikväll blirre en tidig kväll o imorron é det lillördag, tillika mitt i veckan - mittwoch - keskiviikko o det betyder att vi närmar oss helgen, löövely//fridens


Av luvcatz - 25 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Bryr du dig om hur städat andra har det i sina hem när du besöker dem"?

 

Både ja och nej. I normala fall bryr jag mig inte hur det ser ut hos vännor jag åker o våldgästar. Man får ta det för vad de é om man stövlar in oinbjuden o acceptera att folk kanske har ett liv. Det är ju bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete.   Sen har man jue som övervakare o kontaktperson ramlat in hos dem som bor i sina pundarkvarter - det é en sorglig syn, man får då diska ur en kopp eller hjälpa till att bädda rent för att de ska känna lite omsorg - eller man hjälper personen att städa för alla tycker egentligen om att ha det någorlunda rent omkring sig, det är skämsigt för många att de inte orkar eller hinner städa. Jag kommenterar aldrig andras hem negativt, man vet ju inte vad de går igenom//luvcatz


Av luvcatz - 24 februari 2014 20:57

StarGadgets delar ut gratis mobilfodral till begränsat antal kunder. Övrigt så är det 50% på snygga skal o fodral till ipads o tillbehör. Snygga mobilsmycken i strass, ex dammplugg, pimpa mobilerna darlings, det är juh vååår.


För er som inte bloggar med ändå vill ha någe snyggt från StarGadgets så har ni 10% rabatt på mobilfodral om ni använder koden: BLOGG46582 Levereras inom 1-3 dagar   Surfa in o se dig omkring här Så Najs//luvcatz

 

     

Av luvcatz - 24 februari 2014 19:28

Åntligen, äntligen är det bar mark ute. Snön é borta men grus o skit överallt. Har funderat o tittat på sulor till Lady. Hon ser förövrigt jävligt ledsen o skitig ut. Måste fixa till henne snarast. Till sommardäcken har jag aluminiumfälgar o det är snart dags att skifta från vinterdäcken. Har surfat runt på nordendäck o é fortfarande inne på Nokian. Regummerade blirre inte, vet inte hur jag fick för mig att ens tänka tanken. Har aldrig brytt mig tidigare om däck eller bilvård, var ju gift tidigare o då var det automatiskt mannen som skötte sånt.   nu har en helt ny värld uppenbara sig för mig. Kollade in sidan o slog in mitt registreringsnummer o vips - där fanns massor av sulor att välja mellan. Inte är det dyrt heller. Wow, allt man behöver veta om mönsterdjup, regler, säkerhet o EU märkning finns att läsa. Visste ni om att det finns miljödäck o punkteringsfria däck?? De é fri frakt om du köper minst två däck, öppet köp i trettio dagar o du kan välja om du vill att sulorna levereras hem till dig eller till din däckverkstad. Jag kommer garanterat att vilja ha dem levererade till brorsans garage   Nog för att jag lärt mig skifta sulor men han gör det såå mycket bättre. Sen äre trevligt att sitta i garaget o ljuga o hälsa på alla goda grannar som stannar till o hälsar o pratar lite. 


Ja, vilken djungel men juh mer jag läser på nordendäck desto mer vet jag vad jag behöver. Haru ingen snäll brorsa som hjälper dig med däcken kan du slå in postnumret i ditt område så får du förslag på verkstäder som kirrar sulorna åt dig. Så, nu ska jag fundera klart, Nokian, Michelin eller vad behöver Lady, säkerheten går först, den tummar vi inte på//fridens


   

Av luvcatz - 24 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här

Meeeh, kan ni fatta att det gått 55 dagar på nya året :/ Denna vecka är temat städning   

 

"Är du en organiserad person"?


Ja, mycket, var sak har sin plats o jag blir störd när ungarna inte lägger in i skåpen som det ska vara. Det är både till för och -nackdel så jag har lärt mig att ta det för vad det är i vissa lägen eftersom jag uppskattar att nån annan städar o gör fint hemma. Jag går inte efter o gör om på mitt sätt, utan låter det vara till det är min tur att städa igen, enkelt, varför inte njuta o vá glad åt det man får   //luvcatz

 

 

Av luvcatz - 23 februari 2014 19:16

Fan om du kunde tro på dig själv o stärkt gå igenom det du erbjuds gång på gång.... Unge, så fin men så jävla dum - ställ dig upp, väx upp - det måste komma inifrån dig - du é aldrig ensam//luvcatz


Av luvcatz - 23 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"5 låtar du rekommenderar"

 

Ojojoj, välja ut fem låtar... först tänkte jag ta hits som jag lyssnar in nu, fast nä jag rekommenderar några klassiker som jag alltid har med mig på mina låtlistor, fem av hundratals - gulp. För att inte tala om alla härliga discohits man blir så glad av eller sköna 80 -talet, svenska klassiker, Creedence, Depeche Mode, G ´n R, oj, ja svårt äre//luvcatz

  • I was made for lovi´n you - Kizz
  • Gimme, Gimme, Gimme - Abba
  • Bohemian Rhapsody - Queen
  • 500 miles - Hooters
  • Sail - Awolnation

Bjuder på 500 miles med Hooters :)

Av luvcatz - 23 februari 2014 09:04

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards