luvcatz

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av luvcatz - 22 februari 2014 18:09

Idag hade vi äntligen sol. Var på en efterlängtad å-promenad i gympaskor, fiskare stod utefter ån o en hel del folk satt med näsan upp mot solen o kikade. Fåglarna kvittrade o man börjar tro på en vår. Härligt!


Igår kväll var jag ute med tidigare kollegor o käka, min lärling, som varit vikarie hos oss i snart två år ska sluta o satsa på en karriär hemmavid, så hon slipper veckopendla o äntligen får vara hemma mer med sina nära o kära   Jag é så glad för hennes skull, samtidigt som det alltid är lite vemodigt med farväl. På måndag blirre väl sista gången jag svänger förbi tågstationen för att plocka med henne till jobbet.... 


Nu ere lördag o det är äntligen dags för delfinal fyra, yess #mellotime kl 20 på SVT1, direktsänds ikväll från Örnsköldsvik. Vad tror vi på ikväll?? Ni kan gå in o se oddsen här


Linda Bentzing som är såå sockersöt anspelar på lite rockig sexighet, kommer hon att gå direkt till final?? Fast nä, det är inte min stil, tycker den låter enformig. Jag gillar Anton Ewalds bidrag, Natural borde gå vidare (tycker jag) sen har vi några debutanter med ikväll, det kan bli skrällar - Raise your hands med Ammotrack e oxå kandidat för att gå vidare, för att inte snacka om Alcatraz medryckande bidrag - fast den har vi väl hört förut... eller vad tycker ni? Må Svenska folket rösta medhjärnan ikväll, med omvärlden i åtanke. Låten ska hålla länge o för en väldans stor publik.

Kan ni inte hålla er till kl 20, gå in o tjuvlyssna här

Ha en fin #mellokväll alla glada sköna bloggare o läsare//fridens


Av luvcatz - 22 februari 2014 08:00

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Hiss & Diss - Musik"


Hiss:

  • All slags kulturella, konstnärliga o emotionella  uttryck i ljud är tillåtna   
  • Alla budskap man kan sända med musiken - politiskt korrekt eller inte, se bara stjärnor i USA som har konserter för att visa politikerna vad som inte é ok. Även i Sverige, se kartellens kupp i grammisgalan
  • Ett språk som alla förstår o finner gemenskap i - som förenar människor
  • Det finns överallt - för alla, lätt att få tag i, lätt att skapa själv

Diss:

  • Alla galna stalkers o groupies som inte förstår att stjärnorna är vanliga människor även om de syns i media   
  • Tokiga musiktävlingar med dryga jurysar som knäcker folk så att de inte tror på sig själva längre//luvcatz

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards