luvcatz

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av luvcatz - 21 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Tipsa om något intressant som har med musik att göra" - Ja, gissa vad jag har för tips åt er :)

 

Oh, jag säger bara #mellooooo   Glassigt värre kan det inte bli. Schlager Björkman vältrar sig i deltävlingar, andra chansen o slutligen den 8 mars är finalen i Globen.

På lördag är deltävling fyra i Örnsköldsvik av alla ställen. Hela fyra debutanter är med kontra två veteraner. Detta går juh inte att missa, hela Sverige har åsikter om mellon, - även de som säger att de absolut inte tittar på det! Redan nu har folk gissningar om skrällar o vinnare, ta en titt över oddsen här

Jag tippar på att Ammotrack o Janet Leon skräller lite....

 

Det é faktiskt lite kul att ända sen hårdrocksgruppen från Finland - Lordi - drog hem hela skiten år 2006 i Eurovision så har fler rockband varit med varje år - det é väl ett tecken på att rörelsen expanderat.

 

Folkfesten som direktsänds varje lördag börjar redan på fredagen med förfest för publik o världens ståhej. En minut av bidragen kommer ut på torsdagen som försmak inför skrällkvällen. Jag tycker om att se på det, det é inte bara fjollor som tittar på schlager, hela Sverige älskart.

Vad sägs  om rubriken Alcazar föds ur en discokula.... Haha, ja det är stort det här med mellon. Du kan gå in o kika en minut på alla bidragen här

 

1. Alcazar – Blame It On The Disco
2. I.D.A – Fight Me If You Dare
3. Janet Leon – Hollow 
4. Ammotrack – Raise Your Hands 
5. Josef Johansson – Hela natten 
6. Linda Bengtzing – Ta mig
7. Ellinore Holmer – En himmelsk sång
8. Anton Ewald – Natural


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards