luvcatz

Alla inlägg under januari 2014

Av luvcatz - 15 januari 2014 19:38

Idag har det snöat  hela dagen, minus fem o landskapet är vitt o tyst. Jag längtar faktiskt till sommarvärmen. Det är inte så kul att skrapa o sopa bilen var morgon o var kväll.//luvcatz


"De längsta resorna gör vi i vårt eget inre". 

Källa: Isländskt ordspråk


Av luvcatz - 15 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

"Vilken är din favoritskådespelare"?


Oj, det är några stycken faktiskt. Ända sen TopGun har jag gillat Tom Cruise - han har fortfarande dragningskraft och charm tycker jag.

Meg Ryan hade en biroll i samma film, jag lade nog inte märke till henne förrän jag såg "När Harry träffade Sally" sen dess har hon varit kvinnlig favorit skådis.

Denzel Washington - vilken talang och så skön röst, han är fruktansvärt trovärdig i alla möjliga roller//luvcatz

 

Av luvcatz - 14 januari 2014 20:28

Åh, vad trött jag e idag, helt slut over and out!

 

Mitt #horoskop stämmer till prick idag: "Better take your vitamins -- or maybe even double up on them. You'll need some added energy to keep up with today's agenda -- and a positive attitude wouldn't hurt, either. Ever try whistling"?//luvcatz

 

"Det vackraste i livet är illusionerna om livet".


Av luvcatz - 14 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"Ser du helst på film hemma eller på bio"?


Jag ser mycket på film. De flesta väljer jag att se hemma. Det är så lätt att streama hem en bra rulle när det är skiit på teven ;)

Oftast när jag går på bio så är det helt klart en upplevelse, vi har ju nordens största bioduk i vår stad o storfilmer a´la Sagan om ringen, twilight eller Harry potter som man kan välja om man vill se i 3D eller utan 3D. Även svenska filmer som dröjer väldigt länge innan de går att streama väljer jag att se på bion.//luvcatz

 





Av luvcatz - 13 januari 2014 21:15

Hepp, minus tolv i morse o snööö ;) Hoppade ur pyjamasen i ett huj o sprang in i duschen när klockan ringde imorse. Jag liksom frös innan jag hade tagit av mig täcket. Käka min gröt o stack iväg till tågstationen o plocka upp min fina pendlar o f.d kollega o det blev ju en mycket trevligare färd mot kontoret. Måndagen bara rusade iväg o kom hem runt fem, tog fram gympakläderna o drog till i-trim - hade just bytt om när jobbet ringer, hehe jag klädde om o gick hem igen o satte mig vid datorn, så kan det vara att ha jour... Men man lär sig otroligt mycket, det är just på kvällar o helger det uppstår det utmaningar för en gröngöling som mig. I söndags var det en utryckning med. Så jag hann till ICA innan stängning o fixade middag till mig o hjärtat o lite gott till kissen som är så ensam om dagarna sen hennes bror somnat in. Så kan en måndag bara försvinna - "Jag får liksom ingen ordning på mitt liv - det kan va så förfärligt - det kan va så bra"  - alla dagar som kom o gick, inte visste jag att det var livet//fridens


Av luvcatz - 13 januari 2014 10:15

Jaha, vi går in i tredje veckan för 2014. Förra veckan gick jag in för att blogga om barndomen och denna vecka är det filmtema. Så häftig utmaning, man får våndas för en del inlägg o en del bara flyter på. En resa i sitt ego o en chans att tycka till    


Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"Vilken är din favoritfilmgenre"?

 

Utan tvekan är det psykologiska deckare som är min favorit. Det klassiska när det goda övervinner det onda och i slutändan är det en härva av missförstånd eller ren sjuklig ondska från en missanpassad människa som blivit bortglömd av sina föräldrar eller samhället. Det fascinerar mig - alla mänskliga öden, alla orättvisor för att människor befinner sig på fel plats vid fel tillfälle. När man ser den röda tråden genom hela filmen. Sensmoralen i slutet. Bäst är ju de som överraskar en totalt och när man inte kunde ana slutet. Då har regissören lyckats tolka boken eller manuset perfekt.

Sen har vi ju deckare också och där gillar jag väl rättvisefrågan, rätt ska vara rätt o fel ska rättas till - men samhällsnormen ser olika ut för alla o man måste ju utgå från sin egen vardag, man ser livet ur olika vinklar ;)//luvcatz

 

 

Av luvcatz - 12 januari 2014 14:00

Hittade en gammal goding på youtube, Charlie Sexton :) Var inte så gammal när denna kom ut. Jag köpte denna 1987 fast den kom nog ut -85. Bodde i min första lägenhet o var sexton år, hehe åren går. Ni måste bara älska hans frisyr - en klassisk sång om olyckliga kärlekspar//luvcatz


Av luvcatz - 12 januari 2014 10:15

Temat på barndomen går vidare ;)

 

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

"5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn"

  • Rockring
  • Barbie Princess - byggde möbler till henne i träslöjden 
  • Dockan - den kunde man mata med nappflaska med vatten o den kissade
  • Hopprepet, man kunde både hoppa utomhus o ha den som låtsasmik som sångerska 
  • Slinky som även kallas trappfjäder är en leksak i form av en lång fjäder som bland annat kan vandra nerför trappor. Uppfunnen av "misstag" 1943 av ingenjören Richard James då han undersökte fjädrar för balansering av känsliga instrument ombord på skepp.

     

     


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards