luvcatz

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

3096 dagar

Av luvcatz - 18 januari 2014 15:10

För er som inte läser böcker men ändå har följt den otroliga storyn om tjejen i Wien som blev kidnappad finns filmen 3096 dagar! Se denna skildring av en ond o störd enstöring och tillbringadet av åtta o ett halvt år i ett rum på 5,5 m2 i källaren hos Wolfgang Priklopil.

En ångesframkallande film baserat på Natascha Kampusch självbiografi. Jag tycker att de två huvudrollsinnehavarna bar upp denna film bra och miljön i filmen var säkert hälften så hemsk som i verkligheten. En stark tjej som hade överlevnadsinstinkt. Å sen visste man ju hur det skulle sluta ;) Annars hade det inte blivit någon film. 3096 Tage får av mig tre filmskor av fem möjliga//luvcatz

 

  

 

 

 

 
 
En plats i solen

En plats i solen

18 januari 2014 15:49

Har läst boken, får se filmen en dag med... ja ibland är det skönt och se film själv, men det händer mest när jag är sjuk och inte rokar göra något annat :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

luvcatz

18 januari 2014 16:22

Just precis då kollar man ensam :/

 
En plats i solen

En plats i solen

18 januari 2014 15:50

Ja det är skönt att det äntligen börjar gå tillbaka till det normala, hade aldrig gått utan familj och vänner, kollegor och läkare. Men jag kommer leva med sviterna längre.

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

luvcatz

18 januari 2014 16:21

gött :)

 
Ingen bild

Bea

18 januari 2014 18:33

Låter som en bra film. Har varken sett den el läst boken, faktiskt.
Vilka underbara skor, förresten! Tyvärr skulle jag aldrig kunna gå i ngt dylikt! :(
Ha en skön lördagkväll i kylan!

beabloggar@bloggplatsen.se

luvcatz

18 januari 2014 18:53

Tack, det är enklare än vad man tror att gå i skorna, underbara ;)

Tack desamma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards