luvcatz

Alla inlägg den 13 september 2013

Av luvcatz - 13 september 2013 20:52

I feel joy, I feel trust

I feel love and embrace

I´m happy in a kind of chaos


I stumble, I trip but I do not fall

Im fortunate, blissful and successful

What else can I ask for//luvcatz

Av luvcatz - 13 september 2013 19:08

Heeey ;) Tudududutuduuuuut,  Bloggen fyller ett år idag.... Känns gött, ska vi fira med makaroner o falukorv. Hjärtat och hennes vän står i köket o lagar maten, det doftar ljuvligt   

Fick snigelpost i veckan av min förstfödde, det var mysigt, jag svarade o postade svaret samma kväll. Det är bra tomt här nu. Vi satt i soffan, hjärtat, hennes vän o jag o läste och svarade och vi hade alla fått varsin personlig hälsning, han beskrev hur det går för honom i skolan, olika ämnen, vad han tillverkar, om sina nya vänner,  kan man bli glad för mindre....   Har även saknat min låneson, grabben från Florida, det är så härligt att det går bra för honom på college. Vi skriver till varann digitalt via fejjan. Det finns egentligen inga avstånd, man står ju nära varann ändå. I tanken och i hjärtat. Lovely!


I mitt hus där jag bor känner ingen varann....

Höhö, jag bor mot en innergård, det doftar ljuvligt av nybakt bröd var morgon utom söndagar, då tar bagaren en vilodag. i det huset finns cykelkällare och en lokal för transor. Varje torsdag står det ett gäng skäggiga "damer" i högklackat, mycket läppstift o klänningar o röker och har allmänt trevligt. Ni förstår att jag ofta sitter på balkongen o röker, huh? 


I mitt hus där jag bor känner ingen varann....

Farbrorn mitt emot, tror han har en trea som jag, i min trappuppgång e en sån där som håller ordning, plockar skräp och alltid e glad och hjälpsam.

Grannarna brevid mig e två söta undgomar som har balkongen delad med min, bara det att jag har sovrummet där o de har vardagsrum mot balkong, så jag hör när de spelar tv spel o jättetrevligt skvaller när de har balkongfester. Hehe, fast de hör ju lika bra när jag har balkongfest!


I mitt hus där jag bor känner ingen varann....

Grannarna under mig är p-lisan o hennes sambo o son, de har två schäfrar, de är jättesnälla o därifrån hörs bara lite hundpip ibland. Slapp böter en gång för att vi kände varann :)

Grannen över mig är hästtjejen med sambo och hon flyttar ut idag.... Undrar vem som ska flytta in.... Brevid dem bor en äldre något förvirrad dam och brevid damen bor damens dotter.... Hon måste också vara sjukpensionär eller något för hon e tydligen hjälpreda åt sin mor... De kommer och går, alltid tillsammans, har alltid mycket att prata om och man hör ofta att de grälar.... 


I mitt hus där jag bor känner ingen varann....

Ungdomarna på nedre botten i en tvårummare har fest varje helg - Spelar skiiiitbra och hög musik fram till elva, sen drar de ut och kommer hem för att ibland börja efterfest efter två. Det är väldigt bra ljudisolerat i kåken, stänger jag balkongdörren o fönster så vaknar jag inte av efterfester eller skrål från krogarna. Brevid dem bor tjejen med pittbull terriern i en vad jag tror är en etta utan balkong. Den tredje på nedre botten har jag aldrig sett, mer än att de får hem fruktkorgar varannan vecka....De är alla jättetrevliga, hälsar och känner igen en men vi umgås inte mer än så. Vi hör varandras dammsugare, tvättmaskiner, kan varandras tider och är allmänt anonyma.

 

I mitt grannhus där jag bor känner ingen varann....

Huset till vänster, där har vi vår gemensamma tvättstuga i källaren. Där bor det en gammal farbror högst upp, hehe, han går alltid ut och hänger sina kläder på vädring eller tork - naken..... han kanske inte har tänkt på att räcket på balkongen är väldigt lågt, eller så är det det han har, o inte kan han skicka ut frugan o hänga kläderna, jag tror inte hon kan göra det rätt, hehe..... Varje gång sneglar han ner mot vårt hus o ser tydligt att jag sitter där o röker....


I mitt grannhus där jag bor känner ingen varann....

Under honom bor en gammal polis (tror jag) han håller koll på allt o alla från balkongen och drar ner persiennerna halv tio varje kväll. Är det vinter åker han med pjäxorna på i bilen till ekensberg och tränar skidor.  Han o hans fru har ofta barnbarnen hos sig o frugan cyklar iväg varje morgon med hjälm på huvudet, tror inte hon är pensionär än. 

I det huset bor även den lilla tailändskan som är gift med en äldre herre. Hon åker iväg på sin moppe till jobb o när de handlar tar de bilen :) Det är ofta asiater i det huset. 


I mitt grannhus där jag bor känner ingen varann....

Högst upp i vindsvåningen har det flyttat in engelsktaliga människor, tror det kan vara en lägenhet för personal på ryanair, de kommer o går i högklackat och uniformer, en snygg jävla vänsterstyrd vit tvåsitsig mercedes stod på vår parkering i somrar flera veckor....


I mitt grannhus där jag bor känner ingen varann....

Sen har vi huset mittemot, ser in till de som bor där, känner ingen där heller och på andra sidan utåt gatan ligger puben. Där måste verkligen alla stanna o pissa in genom grinden efter stängningsdags varje helg. De tänker inte heller på att jag sitter på balkongen o röker.... 


I mitt hus där jag bor känner ingen varann....

Jag dåh, undrar vad grannarna tänker om mig? Utbytesstudenter, ungar o balkongfester, herregud, det är tur att jag inte bryr mig vad de än tänker, huvudsaken är att jag stortrivs. Jag vet att mina vännor gillar att sitta i kvällssolen på balkongen, det är ju här vi träffas och det är ju mitt i stan, krypavstånd från alla innekrogar, så jävla najs och så jävla nära till allt. Ungarna älskart, kattorna med, jag flyttar inte i första taget//fridens




Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards