luvcatz

Alla inlägg den 2 september 2013

Av luvcatz - 2 september 2013 18:41

Jaha, det var ju intressant att läsa i dagens lokaltidning att en butik sålt tre amerikansa flaggor inför Obamas besök i Sverige. Va, tänk att någon från Reinfelts kontor varit o köpt tre flaggor!!!! "Flaggorna säljs egentligen inte här i outletbutiken på orten. Det var i Stockholm det hände".  Meeeh - ni fattar att jag slutat prenumerera för länge sen... Ok att Obama är en karismatisk person men fatta vad detta ska kosta skattebetalarna.... De borde ta o skicka ner allt och alla resurser från FN och Amerika till Syrien.... Vad är det som händer där? Jag får känslan av maktlöshet av att höra om Syrien dagarna i ända, på radio, tv, i bilen, på kontoret... Fan vad man blir avtrubbad....

 

2 september, imorse var det regn, sen vid lunch var det sol, omväxlande precis som igår. Jag har vågat vägra höst, vägrar att börja med strumpor eller stängda skor   Försöker ha sommar i sinnet så länge det går o sä länge jag inte fryser om tårna.

Var ute i helgen med min söta svärdotter, gud vilka trevliga människor vi mötte, hade som vanligt skitkul. Det är så härligt när man har folk som man endast möter på krogen o man har så mycket att prata om när man ses tre, max fyra gånger per år, hehe, joråsåatteee, kan det även vara alkoholen som gör att man pratas o kommer så väl överens om allt med folk från när o fjärran..... Kul var det, träffade förresten en jättetrevlig ambitiös ung kvinna som visade vara sig konsult inne på vårt företag, sitter i samma hus som jag, så världen är bra liten...

 

Hepp, hepp, var o tränade idag efter jobbet, så najs, det tar sig, har lurat med hjärtat för att prova på så vi får se om hon nappar på träningskort där. Köpte biljetter till "Rainman" föreställning med Robert Gustafsson, det blir en sväng till Hufvudstan i November, teaterresa bokad. Ja, nu börjar det bli skralt i kassan, undrar vad jag ska dra in på istället....

 

Åh, fick stans största kram från en återvändare till företaget, härligt att han e tillbaka på verket, han hade träffat hjärtat i somras o sa att han var så stolt över vad hon hade uppnått, - det värmde i mammahjärtat. Träffade sen kollegor från bå´d Lule och Borlänge idag, det vart lite hastigt och lustigt på, men vi fick snacka lite jobb och sen kunde jag erbjuda dem skjuts till tåget och då vart det tid extra, när man inte behövde prata jobb. Det var gött att ses. Idag var en sån där rörig måndag, men man gör så gott man kan, sen stänger man datorn o går hem. Jag har varit duktig på att inte släpa hem pc för att jobba på kvällar, men det har gått sämre med löftet till mig själv att gå "vanliga" tider, man fastnar lätt på kontoret och ska `bara` färdigställa det o `bara` göra klart det om kvällarna.....

 

Kattorna myser, antagligen sover de hela dagarna när det är tomt i huset, nu har de fått lite leverpastej, så nu vart det tokryck, veckla mattor o jaga möss, vilken energi.

Hehe, låten i skallen idag har varit med Green Day, bjuder på en fining//fridens

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards