luvcatz

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av luvcatz - 1 februari 2013 19:08

Fredag, härligt med helg, e helt slut ska bara sova o mysa med kattorna. Imorse gick jag o tränade, fan, börjar få in en vana. Tre dar i veckan går jag till gym, de har bra öppetttider, jag är där kl sju o klar kl åtta, Najs.

Idag nionde dagen på min kur med endast måltidsersättning fyra ggr/dag. -3 kg. Nu börjar jag skörda efter mina uppoffringar   


Har jobbat hemifrån idag, fick otroligt mycket gjort, har sjukt mycket i projektet men det är så kul. Nog för att det är en hel del detektivarbete i massa siffror o system, men det roliga är att börja engagera medarbetare och få folk att jobba för en så man kan förbereda o hålla bra innehållsrika och givande möten så projektet går framåt och visar resultat. Två resdagar till vår hufvudstad där vi har vårt hufvudkontor har det blivit under veckan. Det kändes helt ok att avböja att följa med till lunch o säga att man hade sin drink med sig o skulle sitta med datorn till de andra kom tillbaka. Det går bättre än jag hade trott faktiskt, har dock tackat nej till en födelsedagsskiva hos min väninna som jag vet brukar ha dignande bord av både gott för öga o mun. Så stark är jag inte.


Jag har bokat en kryssning i slutet på feb för att utmana mig i självbehärskning på smörgåsbord, eller nä, det är mest för att jag vill ta med mina barn, bägge studenterna o sonen o visa mitt vackra Helsinki. Tänkte att man kanske kunde luncha med kusinerna som bor i Helsinki när man går iland några timmar för att se staden. Studenterna har aldrig upplevt något liknande, att åka partybåt i två nätter o se ett nytt land en dag. Det ska bli så kul, älsklingen och jag får fira våra födelsedagar på båten, för jag har ju gått på soppor o pulver när han fyllde och gör fortfarande det när jag fyller år. Fast det är ok, jag har förvarnat familjen om att ingen tårta eller uppståndelse, för jag fyller ju bara 42, vilket egentligen bara är en skostorlek, dvs ingen ålder.....   


Min förstfödde åkte till Uppsala för att gratulera o festa med sin kompis sen barnsben. Han är nära att ta lappen nu, ett test kvar o sen boka uppkörning.

Det har gått bra för vår nye student att finna sig hemmastadd hos oss, skönt! Nu e han med sina kompisar o spelar ps3 spel, han lånade med sig ett av våra spel, vilket är ok eftersom vi sällan spelar i detta hus.

Älsklingen har sovit i ett dygn o känner sig sjuk o kraxig. Jag känner av att det ligger mer än bara förkylning bakom hans isolering, man han får vara för sig själv till han återhämtar sig, jag har fullt upp o grubblar inte så mycket på vad det är som stör honom denna gång. Jag menar, han är en vuxen man o borde kunna ha mål i mun för att söka tröst eller få ur sig vad det än är han är nere för. Det är otäcka demoner från förr eller sug som bara kommer upp ibland, då beter han sig lite egendomligt, men men. Den som lever får se, vi har det ju lugnt o fint hemma, så det får bero. 


Mitt hjärta i australien har börjat skolan igen förra veckan efter sex veckors lov. Hon har bytt familj igen som sig bör o trivs med dem, hon har en walk in closet och eget badrum i anslutning till sitt rum. Kan man ha det lyxigare. Familjen har nyss fått sitt andra barn så hon e så nöjd att även få mysa med bebis istället för att slåss med storebröder, hehe. Tiden rusar, det är inte länge kvar till jag får krama om henne på riktigt. Vi har börjat göra planer inför vår vistelse, så hon kollar upp och föreslår rutter o sevärdheter. Hon planerar även in fester för att vi ska få träffa alla hon känner!!! Vilket är många människor. Sen har vi ju två barn där som bott hos oss i Sverige för två år sen, det ska planeras in träffar med dem o deras familjer oxå. Ja, det ska bli underbart att åka, tänk hela april - hur fort kommer inte tiden att gå då?


Nä det är bara att fortsätta att ta en dag i taget och försöka fånga den för att göra det bästa av den, men visst är det mysigt att drömma sig bort o fantisera om resan. Nu ska jag inte liggplats i soffan o bjuda upp en varm katt att ha på magen//fridens

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards