luvcatz

Alla inlägg under oktober 2012

Av luvcatz - 5 oktober 2012 07:51

Varför så tyst och låg?

vem är det som tiger?

är det för det jag såg?

vem är det som lider?


Av luvcatz - 4 oktober 2012 08:22

regn och rusk, undra på att vi nordbor är deprimerade.... lilla Trissan har jamat halva natten, vet inte vad hon jamar för, kanske för att jag stänger balkongdörren på nätterna, vi skulle frysa ihjäl annars, älsklingen blev irriterad av ljudet, kanske saknar hon sin söta men bestämda far som fick somna in den 8 augusti, stackaren fick akut njursvikt och organen slutade fungera.... gud vilken härlig personliget hos en katt, han skulle fyllt tio i oktober - vi glömmer dig aldrig - gulliga, goa gulis   

Behövde inte köra älsklingen till jobbet idag, han e på benen igen och har lagat moppen, yey - egentid på morgonkvisten. Var uppe vid ett och sms:a grabben, som var på studentparty, blev lite orolig när han inte var hemma, men precis i samma stund kom han in, sovit efter det till klockan börja gala, e trött som en tok idag. Gårdagens boxpass har gjort gott i kroppen, lite stel men känns ok.

Idag e det möte på möte, sen ett besök hos en leverantör som bjuder på öppet hus med nyheter och seminarier, bara att gå dit och upprätthålla goda relationer, får stjälpa i mig kaffe så jag piggnar till... Orkade inte ens fixa frissan imorse! Trött på tröttheten, 4 oktober - vilken tråkdag//fridens


Av luvcatz - 3 oktober 2012 09:40

It´s okey to love me, I´m okey with you loving me

love me as I am, and I promise to do the same

truth, honesty and respect, easy to say -

It´s okey to love you, are you okey with me loving you

passion, laughs and attention, lots to say -

My heart skips a beat

you´re my appetizer - can I be your dessert

It´s okey, is it?





Av luvcatz - 3 oktober 2012 08:34

Idag onsdag, jag hade  nästan hunnit till  motorvägen för att komma på att det är onsdag,- kursdag, vi ska ju ha teori om att lyckas med våra målsättningar och avsluta med ett provapåpass med box o kick, så jag vände bilen och åkte hem och hämtade gymväskan som stod färdigpackad i sovrummet   

Såg att det var blåskontroll på avfarten till motorvägen, jag blev inte stoppad, kändes bra eftersom jag redan var lite stressad men jag kom till jobbet innan åtta o tog en cigg innan jag gick in, såg då upp på molntussarna på himlen o kände att det är ingen idé att stressa, ta´t lugnt,ta en toy - typ.


  Molntussarna ser så mjuka ut, önskade jag kunnat ligga kvar i sängen hos älsklingen, han e hemma för han har dragit ut en tand och har lidit mycket av det och inte kunnat äta eller sova... Men nu är han bra igen.


Grabben har poströstat - det är presidentval "overthere" i November och han som nyligen fyllt 18 gjorde sin plikt! Han e verkligen en härlig kille, har lärt sig svenska otroligt fort och anammat vår svenskhet till fullo. Igår blev han så glad att tårarna kom när jag berättade att jag äntligen beställt bredband, han har surfat med vår mobilsticka och det går ju inte så fort alltid vare sig med uppladdning av bilder eller annat som ungarna gör på nätet..... Hösten är annorlunda här mot det han är van vid i Florida, han går inte många meter utan sin kamera, jag letade fram hjärtats stativ som han får låna, för sitt fotande, fantastiska bilder på allt möjligt, mest naturbilder, han kommer älska fota löven som byter färg innan de faller.....


På lördag blir det IKEA och köttbullar, grabben har inte varit på ett svenskt IKEA-varuhus än, vi ska även se slottet med omnejd och hitta en galleria där han kan köpa en varm, snygg vinterjacka o annat som han behöver fylla på med inför vår stundande vinter.

Min förstfödde kan inte hänga med på lördag, han har tagit på sig att spela med ett band som behövde ersättare för deras basist inte kunde, herregud, han é inte hemma med sin mor mycket!


Ok han é 19 och har ett liv, vilket jag uppmuntrat alla mina barn till - att skapa sig ett liv o en tillvaro fylld av intressen och vänner! När han inte är med tjejen eller på sina kvällsaktiviteter så måste han plugga, går tredje året och då är hösten tuff, vårterminen borde bli lugnare, se om vi kan göra mer saker ihop då! Jag é ju fortfarande otroligt trött, somnar i soffan ganska lätt, har ju dåligt syreupptag :) Men har jobbat på det - var ute på spontanpromenad i måndags efter middagen - i regnet!


Mer härliga höstiga molntussar, sluta med regnandet moder natur, är det för mycket begärt?//fridens


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards